Barca 12 - Ensamma...

Nu känns det lite ensamt och övergivet... Barnen åkte hem i morse! Nej, vi klarar oss nog en dag utan dem men det har varit helt fantastiskt att rå om dem en vecka - och att de dessutom har stått ut med oss utan att knota! De måste vara tillbaka på skola och jobb imorrn så det fanns inget annat att göra än att boka en annan hemresa för dem.

Emilia har just ringt från Arlanda och berättat att Oskar stigit på planet till Luleå. Skönt. Det var nämligen lite tighta byten. Planet från Barcelona var dessutom försenat så de fick springa genom Münchens flygplats för att hinna anslutningen. Men nu är de alltså nästan hemma. Emilia måste bara vänta på planet till Göteborg ett par timmar men det är ju inga problem.


Slut på familjesammankomsten som har varit helt underbar! :)

Vi fick lite myror i huvudet igår när vi kollade avgångstiderna på flygbussen och den började inte gå förrän 05.30. Barnens flyg gick 06.10... Alltså skulle jag boka en taxi men ingen pratade engelska på taxibolaget. Återstod bara att ragga bland chaufförerna på Pl de Catalunya igår och till slut fick vi en som lovade att komma och hämta vid fyratiden i morse. Ja, vi hade ju inga garantier för att det skulle funka men imorse när jag tittade ut en kvart innan så var han på plats! Det gillar vi!


Tack för den här veckan gullungar!

Nu är inte vår hemresa helt problemfri heller. Vi har ju shoppat en del och hade övervikt redan när vi for. Ryanair tar BRA betalt för övervikt! 20 Euro/kilo! Alltså bokade jag en väska till imorse för 165:- (varför tog vi inte två väskor från början? Vi shoppar ju alltid! Puckon!). Men efter att ha köpt detta extra bagage kollade jag restriktionerna och då skulle vi vara tvungna att skriva ut nya boardingkort (annars måste man betala 40 Euro!)! Många skrivare har jag ju med mig...

Därför har jag nu varit ute och rantat för att leta ett internetcafé som jag till slut hittade. Utskrifterna är klara och jag har även köpt en extra väska så att vi kan komma oss hem! Återstår alltså bara för oss att ta oss till busstationen före fyra i natt. Till Girona åker man inte taxi. Det är ju över 10 mil...

Ja, det rör på sig i Barcelona. Nu ska jag skriva vykort och köpa ett par presenter och sedan blir det väl lite strosande och ätande innan det är dags att vila och åka hem!