Torsdagsmys!

Vaknade med en förkrossande huvudvärk som inte har gått över ännu. Gav upp tanken på vettigt arbete och har mest vilat mig i form. Hann dock med att åka till min allra käraste svåger på kaffe och ett lååångt och givande samtal i eftermiddag och vara med på ett möte ikväll vilket var kanonbra!

Nja, nu ljuger jag ju lite. Jag hann ju också handla och fixa i ordning en höstig grillmiddag med älgfilé (en torsdag, jojo...) och rotsaksgratäng. Så himmelens gott!


Ja, det såg kanske inte supergott ut här men det var hur mört och "smultert" som helst!


Halloumiost är ett givet sällskap! Eftersom jag använder soja i marinaden ser köttet rätt svart ut även om det inte är bränt på något sätt.  Vi unnade oss en älginnerfilé från Svantes Vilt i Harads och de har så superbra kött! Hängmörat och kalasgott! Kan också rekommendera deras renytterfilé som är jättebra. Ja, nu får jag inte betalt för att säga det här men jag säger det ändå! Haha!

Nu jobbar maken kvällsskift sju dagar i sträck så vi brukar passa på att göra en gemensam helgmiddag innan dessa tar vid. Det är ju så gott och trevligt att äta och göra mat tillsammans så man får ta chansen till middagsmys även om det råkar vara torsdag. Nu fortsätter kvällen med kvarnmalet kaffe, fiiiilm och goooodis! Är det torsdag så är det!