Men va fan...

Hur kan man försova sig till yogan som börjar halv sju? Jag blir så himla besviken på mig själv!!! Eller egentligen arg!!! Åhhhh... Trött som attan när jag kom hem från jobbet la jag mig på soffan en stund och vaknar över en timme senare. För sent. Jag minns att jag tänkte att jag skulle hämta mobilen och ställa den på väckning men sedan minns jag inget mer...

Jaha, nu måste jag försöka släppa detta misslyckande och göra något annat. Men jag hade liksom en bild av kvällen och hur jag kom hem efter träningen och kände mig nöjd. Nu är jag ju långt ifrån tillfredställd med mitt eget handlande och det är lite svårt att glömma. Kanske ska straffa mig själv med att dammsuga. Eller städa kylen. Eller rensa i bokhyllan. Näää, det måste man göra när man är positiv. Böcker är ju en källa till glädje och ska behandlas därefter!

Just nu läser jag förresten Douglas Kennedy - en författare som skriver lite annorlunda och väldigt bra romaner! Den första läste jag för flera år sedan och heter "Den gåtfulle fotografen" (rekommenderas!). Sedan dess har det blivit ett par till och just nu plöjer jag "Lämna världen" som kom ifjol. Ingen deckare men intressant och välskrivet om en kvinna som när hon är tretton år bestämmer sig för att aldrig gifta sig och skaffa barn. En rad förödande händelser förändrar hennes vuxna liv och just nu har hon ett privat helvete. Längtar nästan efter att lägga mig och läsa för att se hur hon löser sin situation! Men jag måste spara mig. Först straff, sedan nöje!

       Nice books!

#1 - - Anita K:

"Den gåtfulle fotografen" är min absoluta favorit, men det är längesedan jag läste den.

#2 - - Monica:

Jag håller helt med! Den var den bästa! Kul att vi läst samma böcker!