Magsjuka...

Jaha, nu härjar magsjukan... Systerdotter i fredags, syster igår och maken kom hem från jobbet igår kväll och har legat i plågor hela natten... Och han som inte varit sjuk i detta sedan barnen var små... Själv känner jag mig hur fräsch som helst - än så länge. Väljer dock att avboka min klipptid och jobba hemifrån för att inte smitta andra ifall jag skulle trilla dit.

Men man kan klara sig. Vi har ju haft fall av magsjuka under revyperioderna och har då tilldelat "offret" en egen "karantäntoalett" samt tillämpat extrem handhygien och det har faktiskt funkat trots att man är rätt nära varandra på scenen. Så jag har inte gett upp än. Nu ska jag bälja i mig mina stadiga koppar morgonkaffe så får vi se hur det går.

Måste berätta om gårdagens guldkorn. Jag bokade flygbiljett till Emilia i fredags kväll för att hon ska komma sig hem till jul. Alla ungdomsbiljetter är redan slut på SAS men vi fick tag på en hos Malmö Aviation. Hon måste dock hämtas i Umeå men det är ju lugnt. Hur som helst blev det något fel på sidan efter betalningen och jag fick inget bekräftelsemail. Jag gjorde då en ny bokning och allt funkade. När jag kom på jobbet igår så ser jag att min outlook har varit öppen i helgen och där var första mailet... Skrev till Malmö Aviation och förklarade att jag ville avboka den ena och fick snabbt svar att de bokat av den utan kostnad... Jag blev förvånad! Men tacksam och glad naturligtvis!

Så nu får vi en jul med familjen en hel vecka! Det ska bli så härligt! Så ni som har nära och kära som ska "hem" - tipsa om att de ska boka i tid!


Så här vackert var det när vi flög in över Paris! Ett fint lapptäcke!