Bröllopsbestyr och kalas!

Vilken trevlig dag! Jag brukar ju gilla att sova länge på helgen men idag blev jag väckt tidigt för en trevlig utflykt till Piteå med syster yster och hennes söta familj. Det skulle provas brudklänningar eftersom de ska gifta sig till våren och i Piteå var det REA! Ja, nu slutade det hela precis som det brukar... den klänning hon hittade var förstås inte på halva priset men den var helt RÄTT! Skitsnygg! Ser verkligen fram emot att se henne skrida uppför gången! Lovely!

Det blev ingen kostym idag men har man hittat en klänning har man kommit jättelångt! Kostymer är faktiskt lite enklare. Det är väl alltid så - enklare för herrarna... haha! Ja, det kan jag ju säga här eftersom jag inte blir emotsagd...

 
My var glad åt sällskapet och vi hade väldigt trevligt i baksätet - tills hon somnade... Eftersom butiken inte hade hunnit öppna gick vi på retrocaféet Krokodil och fikade! Morotskaka är gott och snygga syrran glänser!


Kul inredningsdetalj med koppar i fönstret! Träffade också Ronny Eriksson
(han och hans fru driver stället) som hängde i soffan och gjorde stryktips. En riktigt skön lördagsförmiddag!


Sedan blev det provning! Här ser ni Malin i en söt klänning som hon INTE köpte. Den hon till slut valde var outstanding och helt rätt! Den sparar vi på så att det blir en skön överraskning på bröllopsdagen! :)


Jag och My gick en sväng på stan och köpte hårklämmor och en klänning samt tappade bort en mössa...:( Och sedan var det dags för lunch på en riktigt trevlig sportbar! Här ser ni systrarna - lika glada!  Ja, ja... hon ÄR 11 år yngre...


Lilla fröken bus!


Och här med sin söta pappa!


Här kan ni tydligt se att jag är långhårig... Sara, jag kommer på tisdag! :)  Dags för hemfärd efter en mycket trevlig utflykt där jag också blev bjuden på god pastalunch! Tack så mycket!

   
Va?!! Är det mamma som kör? Hihi!!! Sedan somnade hon... My alltså.

Efter ett stopp hemma för att tekniksvågern skulle titta på vad vi behövde i mediaspelarväg (tur att man kan be om hjälp) så åkte jag för att gratulera barnens kusin Johan som fyller 25! Han och Ellinor har köpt en kanonfin och fräsch lägenhet som ni får se här!!!


Johan! En kanonkille!


Hans tjej Ellinor som här matar sin lillasyster, "ättapötten" Minna!
   
   
Det fina och nyrenoverade köket! 

   
Mysigt sovrum med egenhändigt skapad himmelsäng!

   
Vardagsrum och en jättestor hall med både sittplats och garderober.

Dessutom serverades god tårta, kakor och bullar... Jag åt inte av allt men nog var det nära... Nu ska jag i alla fall börja med middagen och därefter måste vi åka till Emilias lägenhet för att titta på toalettstolen som läcker... Allt är inte guld och gröna skogar, men en bra dag har det varit än så länge! Fortsätter att njuta av helgen!
#1 - - Ola T:

Har du inga lugna stunder..?

#2 - - Monica:

Haha! Nej, jag är nog inte så bra på det även om jag behöver lugn och ro! Nu har jag dock sovit till 10 och ämnar gå ut i trägården och pyssla lite i det vackra vädret!