Vilket bakslag...

Vaknar upp och sätter mig glad i hågen framför datorn. Inget internet... Kollar nätverket, reparerar anslutningen, rycker ut kabeln till routern, startar om datorn... och inser att det är kört. Inget internet. Jag som hade tänkt sitta hemma och skriva sångtext men mitt beroendeförhållande till spotify gör att det inte går! Sablar!

Vill någon terrorisera världen så är det via internet det ska göras. Man blir helt handlingsförlamad och försöker tänka ut saker man kan göra istället men i alla andra sysslor ingår sånt som en mailad fråga eller information från nätet. Åker ned på kontoret men där är det samma visa. Gör klart lite trycksaker men kan inte ens skicka iväg förfrågan om kostnadsförslag. Det blir som halvgjort allting... Som tur var kom det ju tillbaka men man inser hur vansinnigt ställd man blir när det händer.

Tog en tur till optikern på lunchen. Mina lappade glasögon kommer ju inte att hålla hur länge som helst så det är lika bra att ta tjuren vid hornen och börja prova bågar. Svårt. Lånade hem fyra olika så får vi se. Varsågoda och kom med synpunkter på vilka jag ska välja (ja, bry er inte om att jag har sovit en stund och ser helt groggy ut).  Det är glasögonen som ska göra att jag ser bra ut...haha!

   
1.

   
2.

   
3.

   
4. (som i så fall ska vara med svartvitmelerad båge där den nu är röd)

Ja, nu blir det inte lätt. Jag har väl en favorit med de ska ju både vara sköna, kännas nya och lite kul. Själv tycker jag mest att jag fick tjocka kinder på bilderna och att jag borde ha tagit på lite läppstift... Men nu var det ju bågarna vi skulle se på.

Sedan drog jag iväg på kalas och uppvaktade Åke Burlin som fyllde... 23... hm... Ja, han blev glad och jag fick god tårta! Hade gärna velat träffa sönerna som jag har skött när de var små men det får bli en annan gång.


Glad 23-åring. Eller visst såg han lite skrämd ut? Men jag är inte så farlig när jag är "civil"! Nu blir det lite TV. Ny säsong av Äntligen Hemma måste kollas in!

#1 - - Anna N:

Ha, äntligen kommer min 1:a kommentar =) Jag röstar på nr.2 lite tufft å nytt och rakare upptill. Det är inte lätt minsann. Lånade själv hem ett par över helgen men de kändes icket rätt!!! Lycka till!

#2 - - Monica:

Tack Anna! Ja, nr 2 är också mina favoriter! Jag ska ta med alla på kontoret imorrn. Om du kommer förbi får du se. Det känns som om jag vill ha lite tuffa bågar (så att jag blir mindre tantig...)

#3 - - Ingrid:

Jag röstar också för båge nr: 2. Men båge nr: 3 är mer du från sidan. Dock ej framifrån. Där är den för blek och ointressant. Du ska ha något kul, som sticker ut och är personligt. Så är ju dina vita bågar. Jag har inte sett någon annan med liknande bågar. Dem är du ensam om. Det lär du tyvärr inte bli om du köper båge nr: 2...

#4 - - Monica:

Vilken utomordentlig analys Ingrid! Det är precis vad jag tycker! Jag ska åka till optikern idag och kika lite mer men det kan hända att jag faktiskt köper två...