Snabbt och lätt!

Sverige har blivit lite kortare. Och kanske lite mindre auktoritärt? Eller har jag bara blivit äldre? Förr var det en hyfsat stor grej att ta kontakt med myndigheter eller högt uppsatta personer. Det krävdes lite planering, uppladdning och tankar på hur man skulle formulera sig. Nu kan man bara slänga iväg ett mail och faktiskt också få svar hur snabbt som helst! Det har blivit enormt mycket enklare - men samtidigt också svårare för motparten att få vara ifred...

Jag kom att tänka på det här idag när jag skickade ett mail till Svenska Dagbladet för att tacka för en bra artikel. Jag vet inte hur många gånger jag har suttit i telefonkö för att få tag på samma person och nu gick det på ett nafs. Och tog inte heller någon tid i anspråk som ett telefonsamtal gör. Det kanske blir mer opersonligt men det gör ingenting när det inte heller är någon man har den typen av relation med. Snabbt och lätt! Det är min melodi!

Snabbt och lätt har det ju däremot inte varit att lämna bilen på verkstan. Idag var jag där igen och fick vänta en dryg timme innan den äntligen var fixad. Till min stora glädje bjöd de dock på reparationen p g a allt trassel med delar och tider. Tack så väldigt mycket! Det var snyggt gjort tycker jag! :)

I övrigt har jag jobbat på, ätit lunch med vår tekniker för att planera inför Mens Night och slutligen bjudit käraste syster med familj på middag. Det blev köttfärspaj, sallad och lite kall ädelostsås. Riktigt gott och My åt hur mycket som helst. Hon är fantastisk på att äta. Det slinker ned lök, grönsaker, oliver och allt som vi vuxna äter. Beror säkert på att hon alltid serverats samma mat som alla andra. Ska ändå bli intressant att se om hon kommer att peta bort löken om några år till... Tror inte det.


Efter att ha jagat runt med katter och prylar var hon ganska trött och här är hon på väg hem igen till sängen! Just nu känns det som om också jag är på väg dit men jag ska väl klara ett par timmar till. Nu har jag fått i uppdrag att leta rätt på den "Catwoman"-mask som jag sydde till Emilia ifjol. Det är Hallowenfest i Göteborg och nu ska den skickas ned! Håller tummarna för att den är kvar och att även det här ska gå snabbt och lätt!
#1 - - Malin:

Familjen tackar igen för en trevlig kväll och god middag, My somnade som en klubbad säl!