Tjejmat!!!

Den här dagen har också bara rusat iväg! Kanske för att den varit så bra? Iväg på jobbet i morse och hade tänkt lämna in bilen igen men den här gången ringde jag först för att kolla att min reservdel hade kommit och det hade den inte... Blir att åka dit imorrn igen... Vilken följetong.

Efter att ha jobbat ett tag blev det tjejlunch på Wok&Roll med Annica, Emma och Iréne! Väldigt trevligt och gott med thaikyckling! Jag äter inte ute så ofta eftersom jag många gånger är ensam så det här var ett trevligt initiativ från min kollega på kontoret. Tack Annica!

Mera jobb och eftersom skrivaren på kontoret gör sämre utskrifter än den jag har hemma så åkte jag hem på eftermiddagen för att fixa årets företagsutskick som ska gå imorrn. Hann också lägga mig en stund för att samla kraft till nästa tjejträff som var en middag hos Chrissie ute i hennes stuga! Vi är några som jobbat tillsammans på Västerbottensteatern som brukar träffas några gånger varje år när Chrissie är här uppe. Hon är också så himla bra på att dra ihop oss!

Nu blev det en supergod middag med smörstekta päron, ädelostcrème, valnötter och ruccola till förrätt och stekt torsk med kapris och rödlök till varmrätt. Hur gott som helst! Chrissie är inte bara en hypereffektiv människa. Hon är också otroligt händig, en fantastisk kock samt en en smakfull inredare! Stugan var så fint renoverad och inredd att man bara trivdes och vill stanna kvar! För alltid! De har också skaffat en liten valp, Charlie, som var ett sånt charmtroll! Här agerar han fotomodell i soffan!

   
En jättetrevlig kväll med många skratt, levande ljus, sprakande brasa i den öppna spisen och trevligt sällskap!


Här kommer man in i stora rummet. För att gömma TV:n hade de byggt en hylla i mer tidstypisk pärlspont. Fint!


Väldigt fint "soffhörn" med otroligt vackra fönster!


Laminofåtölj och vackert skåp! Vi avslutade sedan kvällen ute i deras "sommarkök" - en länga på gården som de också renoverat så fint med flera sovrum för gäster och bastu, tvättstuga och ateljé.


Tack Chrissie för en otroligt trevlig kväll! Nästa gång flyttar vi in! :)


Sov gott!