Oj, så trött...

Glidarjobb eller inte - är hur trött som helst! Åkte 9.00 i morse och kom hem strax efter midnatt. Tur att man kan lyssna på "Karlavagnen" på hemvägen! Det är verkligen ett mycket intressant program...

Det blev en lyckad dag även om jag kanske tog lite väl mycket ansvar. Jag skulle ju bara prata mellan varven och peppa grupperna i arbete men när man är van att hålla i fester och olika arrangemang och ser att det finns luckor så hoppar jag kanske alltför gärna in för att veta att allting flyter. Det var ju inte mitt ansvar ikväll så jag tror jag trampade arrangören lite på tårna men det redde vi som tur var upp. Anställer man mig får man faktiskt, utan att skryta eller vara självgod, lite för mycket för pengarna... 

Vi började med lunch och "Jöstas kök" (ja, det ska vara med J) som levererade all mat idag gjorde verkligen ett kanonjobb! Utmärkt service och jättegod mat!


Här lägger de upp Ceasarsallad!

Sedan var det dags för några av cheferna att hälsa välkommen och prata lite om verksamheten. Inte ofta hela den norra regionen träffas så det är bra att passa på att informera. Det var alltså anställda från Borlänge i söder till Kiruna i norr och för en del var det kanske första gången de sågs.

 

Nåväl, alla trivdes och det rådde en febril aktivitet i de olika grupperna där man verkligen fick chansen att samarbeta på ett nytt sätt. En riktig "korsbefruktning"...


Här målas det stoooor konst!


Och ännu större konst... (nej, de blev inte etta...)


Vinnande konstgruppen jobbade även på golvet...


Ingenjörskonst på hög nivå. Här görs skulpturer...


Och hips vips hade jag hamnat hos köket igen... Här ska det läggas upp förrätt; en helt underbar sikromstårta!!!


Mina favorittekniker på Umea Scenteknik såg till att alla hördes och syntes. Oerhört bra jobb! Igen!


Roligaste underhållningen svarade Ivan & Lacki för! Två humoristiska magiker som här terroriserar den "frivillige" regionchefen genom att jonglera bort en cigarr ur hans mun...

Därefter blev det prisutdelningar och mera mat. Vad sägs om lammrostbiff med parmesanpolenta och basilikacrème? Och till dessert en citronglass med lakritsrippel och bärkompott... mycket, mycket gott! Ibland har jag faktiskt väldigt tur! :)


Ivan & Lacki avslutade med ett magiskt ballongnummer. Riktigt kul!

En kanonbra dag med många intressanta möten. Till bords hade jag ett par norrbottningar som var oroade över att teknikyrkena inte längre hade någon status. Det tycker ju jag att de har men de ville ändå lägga ett ord för dem: "Det ska vara sexigt att vara tekniker! Kvaliteten skiter vi i!"  Haha!

Tack för idag och tack också för alla fantastiska kommentarer här på bloggen! Ska försöka svara mer imorrn. Nu ska jag sooooova!