Kommunikation

var temat för dagen! Vi höll en timmes föredrag som jag blev riktigt nöjd med! Blev klar med texten (nästan 5 A4) strax före midnatt så det var rykande färskt material! :) Inte lätt att underhålla dagtid med humor och substans för en publik på 25 personer - men en sån gång är det skönt att vara två och kunna hjälpas åt med att "driva". Vad ska man annars säga om dagen? Jo...


Snö...

Har ni tänkt på att människor man känt länge har svårare att placera ensjälv i nya fack? Ofta har man ju själv svårt att ställa om men ibland är det omgivningen som på något sätt "håller en tillbaka". Idag fick jag ett påpekande som jag inte tycker att jag förtjänat. En farhåga om mitt mående som jag kommit förbi sedan länge vilket först gjorde mig förvånad och sedan irriterad! Eftersom jag haft mina kriser och ibland t o m varit sjukskriven för stress e t c så har det varit lite OK att kommentera mitt mående. När jag har varit i behov av att prata om det har det ju också varit OK men nu mår jag ju som en prinsessa så att höra att andra är oroliga får mig nästan att känna att det faktiskt måste vara deras problem och inte mitt. Jag är ju inte orolig. Alls.

Jag vet vid det här laget var jag har mina svaga punkter och försöker att vila och ta det lugnt utemellan. Att jag ibland har ett jädra tempo beror nog mera på min personlighetstyp. Ja, nu har jag beklagat mig klart. Kontentan av detta är i alla fall att jag mår bra! Tog en power nap när jag kom hem så nu är jag nog t o m redo för lite serier på TV!:) 


Mer snö...

Och om jag känner mig riktigt pigg så kanske jag ska gå ut och ta hand om allt det som fortsätter att falla som manna från himlen... Nej, nu får det sluta! Vi kan ju inte få en repris på fjolårets vinter!? Det var bara för mycket...


Snö alltså!

Jag körde föbi OK ikväll eftersom jag blev akut godissugen... :) Där i ljuset blev flingorna så synliga att jag fick lov att gå ut ur bilen och ta upp kameran. När jag var klar ser jag en polisbil med två poliser som står och stirrar på mig...haha! De måste ju ha trott att jag var lite "drogad" som plåtar snöflingorna. Men jag träffade på dem när jag var inne och betalade och det var nog snön som fångat deras intresse. När jag hör killen i kassan göra reklam för snöaktiviteter som skoter, skidor e t c så muttrar polisen: "Sju månader kvar till sommar..." Inte lätt att inte gilla vintern... Lättare att "go with the flow"!
#1 - - Ola T:

Må som en prinsessa. Det räcker inte. Gör det som den drottning du är – fast du behöver inte lyfta dig som den riktiga har gjort. Om inte annat, bara för att du tycks gilla snön, är du en snödrottning.

Ha´ det!

#2 - - Monica:

Drottning? Jo, jag tackar! Du ÄR för gullig Ola! :)

#3 - - Ingrid:

Folk säger så mycket. Läste en bok en gång där man råddes att varken ta åt sig av kritik eller beröm, för man var ändå bara en kanvas som andra projicerade på. Om man är hel i sig själv ska man heller inte behöva beröm. Nåja... Bäst är väl att göra som du, överväga om det stämmer eller inte. Det hade ju kunnat vara bra med en påminnelse ifall du varit nära att nudda väggen. Nu fick du istället nöjet att inse hur bra du mår ;) Kram!

#4 - - Monica:

Härligt Ingrid! Det låter som en bok man borde läsa! Vad heter den? Och man ska inte lyssna på folk mer än nödvändigt. Världen är full av besserwissers... Tur att vi vet att vi duger som vi är! Kram på dig själv!