Gröna fingrar...

...har jag väl aldrig haft men nu har jag ändå gjort ett nytt försök med trädgårdsland! Vi hade ett när barnen var små men det enda som egentligen vax riktigt bra var "exing"... eller hur det nu stavas. Haha! Nu har jag googlat och det fanns på Wikipedia! "Dialektalt namn för olika sorters gräs el kvickrot". Ja, det enda som vax var alltså kvickrot och jorden var hård som sten hur mycket jag än grävde om och hur mycket sand och annan jord jag än tillsatte. Jag gav upp och landet blev gräsmatta och en utmärkt plats för torkvindan!

Det var väl 15 år sedan och nu är jag alltså igång igen. Maken har byggt upphöjda odlingslådor där jag planterat hybridblåbär, rabarber, gräslök, morötter, sockerärtor, rädisor och sallad. Ja, det är säkert alldeles för tidigt att sätta frö men jag är ju en impulsiv själ så allt ska helst göras nyss! Det enda jag var klog nog att inte sätta ut än var kryddväxterna - förståndigt va?

Så nu är det bara att vänta. Och vattna. Och vänta. Nåt måste ju komma upp eller överleva? Jag kan ju inte gärna ha två torkvindor?

   
Still waiting...
#1 - - Malin:

Ja, du är väl aldrig lika otålig som din lillasyster?

:-)

#2 - - Monica:

Precis!!! :)