Kvällspyssel

Hämtpizza till middag är ju väldigt gott men man blir nåt så fruktansvärt proppmätt trots att man inte ens äter en hel pizza. Den lägger sig som ett gäng hemmastadda paltar i magen...

 
Pizza...                            =                         Paltar...

Ja, det blev väl tre timmars "degande" vid datorn, där jag bara gjorde avbrott för att stiga upp och hämta kaffe. Sen ryckte jag faktiskt upp mig och tog en lång och härlig kvällspromenad. Nu känns det mycket bättre och energin har kommit tillbaka! Jag har varit ute och vattnat och pysslat lite. Tycker att det är väldigt mysigt att gå omkring i trädgården och dona lite när kvällarna är ljumna. Allt är så tokgrönt och vackert och syrenerna doftar underbart. Man blir på gott humör helt enkelt!

Eftersom jag också åt kåldolmar till lunch så lär det här bli en intressant natt för magen... Man kanske sprängs? Ett bra sätt att gå ner i vikt kanske? Annars får jag väl följa viktväktarnas motto: Ät som en höna - skit som en elefant...