Helsingborg IV - Utställningen!

Äntligen kommer jag fram till inlägget som handlar om anledningen till att jag åkte till Helsingborg. Nja, det kanske inte stämmer. Jag har ju tänkt hälsa på Chrissie i flera år men när jag fick höra att hon nu äntligen har sin första egna konstutställning så kände jag att det var något jag inte ville missa! Och det var verkligen värt ett besök! Underbara, fantasifulla bilder, träskulpturer och en rolig mix av olika tekniker och uttryck!


Jag gillade blandningen av akrylmålning och ståltråd! Särskilt i "I fars kängor/Storstövlarna".  Hon hade också en variant där figuren såg ut som min tant "Emma" men den var redan såld... Synd! :)


Ett antal "talande" stolar finns med. Den här heter "Mitt i live..."


Ett av många tittskåp i utställningen. Det här heter "Fara vill". Och vad betyder det? Vilse? Farande? På väg till himlen? Vill hon bort? Hem? Är hon kallad? Nja, man vet inte. Allt är upp till betraktaren!


"Bortkommen" är den här kvinnan verkligen inte! Möjligen placerad i ett nytt län men definitivt "hemma"!


"Himlastege" Mer behöver man väl inte säga?

Nej, nu får jag ge mig. Jag sitter uppkopplad på ett mobilt bredband från ett känt satatelefonföretag... Det är inte jättesnabbt trots att jag betalat för att det skulle vara det... Förvånade? Nu knoppar jag in och imorrn åker jag vidare till Göteborg och Emilia!!! Längtar!!!
#1 - - Gula Villan:

Hej Monica,



nu finns en bild av dig och Malin på Gula Villans blogg. Tack för att ni dök upp på vårt teaparty! :D

Snart ska vi ha sommarfest och ni är hjärtligt välkomna!



http://gulavillan.wordpress.com/2010/06/06/vart-teaparty-284/



/Samira Haidic

#2 - - Monica:

Hej!

Oj, så kul! Måste kolla! Och vi kommer gärna på sommarfest om vi har möjlighet!