Helkoptrar, bröllop å lite mat!

Om det är någon som vet varför polishelikoptrarna har "hoovrat" (heter det så?) över Solbacken och vårt hus på Morö Backe så får ni gärna berätta. Nu har det pågått i två dagar och jag tror ju knappast att de fotograferat mina rädisor...


Je vill int' säg att je jer nyfiken. Je vell bara vetta'!

Ja, det lugnade ned sig på eftermiddagen (Fast nu ljuger jag, för egentligen vet jag inte - jag var ju inte hemma). Åkte till kyrkan för att gå på vigsel! Sören Löfgren, vår belysningsmästare sedan nästan 30 år, gifte sig med sin stora kärlek Lotta Hjelte. Han verkade hur lugn som helst där framme i kyrkan! Jag som har scenvana minns detta som ett oerhört spännande ögonblick. Det mest nervösa jag har gjort faktiskt! Det är väl för att allt är så storslaget och högtidligt! Kul att få gå på vigsel var det i alla fall med vackert brudpar och mycket fin musik och sång! Johanna Öhman sjöng så att håret reste sig på armarna. Man blir rörd! 


I bakgrunden ser ni Thomas Löfgren som skötte filmkameran på brorsans stora dag! Han verkar koncentrerad! Själv lyckades inte ta några skarpa bilder inne i kyrkan! Den värsta ser ni här!

 Helt otroligt djävla suddig!

Nåväl, allt gick bra, båda sa i vanlig ordning ja och risgrynen haglade!
 


Sedan blev det hemfärd för en obligatorisk grillning. Det är ju bara så gott!!!

 
Lammracks med sallad, tomatsalsa och kryddsmör med W-B, soltorkade tomater och basilika. Jodå, det smakade mumma! Och inte en helikopter inom hörhåll!


#1 - - Mikke Johansson:

De kollar trafiken. Stod på Norran.