Campingliv

Man gör inte så mycket... och blir ändå väldigt trött... Jag har hunnit slumra en stund, läsa och lösa lite korsord. Ganska skönt. Sedan blev det dusch och ännu en middag på den utmärkta restaurangen som finns här. Mycket över förväntan på en trestjärning camping! Fläskfilépasta med en aning grädde... Snyggt upplagt på vackra tallrikar och riktigt gott!

Det är inte likt mig att gå ut och äta flera dagar i rad men den här gången har jag bestämt mig för att göra så lite som möjligt och njuta desto mer! När vi var ute med husvagnarna var det ett djädra pådrag kring måltiderna om vad vi skulle äta och var och vem som skulle göra vad. Det var också kul men mer stressigt än att gå till dukat bord vilket jag verkligen uppskattar nu!


Ja, jag ser inte så glad ut men det var jag!

Nu ska vi gå en runda boule i grannskapet och se oss omkring lite. Campinglivet är lite speciellt och en del saker tror jag aldrig att jag vänjer mig vid. Det värsta är nog detta stirrande när man kommer till en camping. Då är det helt plötsligt som om vissa personer tror att de är osynliga och kan ställa sig och stirra hur länge som helst! Igår var det en man som lutade sig fram över bilhuven för att riktigt ställa till sig ordentligt för att... bara glo.

Första tanken är ju att man står på fel ställe eller har glömt något som hänger ut genom bakdörren eller ser ut som en idiot men jag tror helt enkelt att de har för lite att göra och att varje ny gäst är en happening. Hur som helst så väljer man ju själv vad man ska bry sig om och det brukar gå över. Värre var det ju tidigare när man satte upp förtältet. Då kunde man ha riktigt stor publik... Nåja, det är en stressfaktor vi slipper. Nu ska vi ut och kolla in lite campingliv. Kanske ska testa att glo' lite...:)