Vilken julafton!!!

Oj, oj, oj! Vilken magisk julafton! Jag vill inte skryta men jag är bara så nöjd och lycklig över att den här dagen blev precis så bra som den bara kan bli! Vi raskade oss upp och gjorde oss klara för avfärd redan före 10.00 vilket är väldigt bra för att vara vår familj. Första anhalt blev Pappa och Mamma där alla fyra syskonen var samlade för första gången på 20 år... Jo, vi har ju setts alla tidigare men inte på själva julafton. Nu kunde inte mina bröders barn vara med men vi får hoppas att det blir så ett annat år. Till alla syskonbarn skickar jag extra julkramar! :)


I centrum denna dag fanns naturligtvis Malin och Martins lilla My! En sockergris!


Familjen redo att hugga in på det första julbordet för dagen!


Mina syskon och föräldrar samlade! Kul!


Pappa!


Jag och My sjunger lite ur nya boken.


Min bror Lars, Martin och Malin.


My är helt såld på iPhone! Här hittade hon Emilias telefon på laddning och öppnade den genast för att spela något spel med maskar... Hon är otrolig!


Och här är hon hos mormor, alltså min mamma!


Syrran öppnar mitt paket men har bara ögon för... Martin! Ja, det blir bröllop i sommar!


Mamma hade stickat så supersnygga sockar till alla! Och märkta var de också! :)


Lars som värsta schamanen när han testar den tigerfilt som de gav till My! Efter julklappsutdelningen åkte vi vidare. Ja, det är bara en kilometer mellan våra hemställen så det blir en kort tripp. Ganska skönt!


Farfar i samspråk med Mikael. Ljugarbänken?


Kusinerna tar för sig av julbord nummer 2. I förgrunden Ulfs systerson Victor.


Hela Ulfs familj samlad vid matbordet!


Mina svärföräldrar Sture och Sonja!


Sture visade glatt upp den klapp han redan öppnat! En ny motorsåg!


Emilia!


Berith och hennes grabbar Emil och Victor!


Oskar och Ulf öppnar mer paket! Sedan var det dags för övriga gänget att åka vidare så vi vände om hemåt för att öppna de sista klapparna och ägna oss åt fortsatt julmys!


Emilia ser nöjd ut! Fast mest nöjd var hon faktiskt över den "One piece" som jag köpt! Hon trodde inte ens att jag visste vad det var så det var kanonkul att överraska henne!


Äntligen i soffan! Så här är julaftonskvällen när den är som bäst! Samlade för Karl Bertil Jonsson och andra favoriter! Nu återstår lite sällskapsspel och annat kul! Tack alla för en fantastiskt fin julafton! Love you all!

#1 - - Bosse Fuhrman:

God fortsättning!

Kul att Ulf äter upp sig.

Min blogg har pajat.

Åtminstone från Uppsala.

Ha det bra!

Bosse & Solveig

#2 - - Monica:

Tack detsamma! Ja, vi hade verkligen en "ätardag" igår! Hoppas att ni också har det kanonbra! Kram Monica & Ulf

#3 - - Ola T:

Hoppas att Sture, Ulfs farsa (?), gick lös på julgranen med nya sågen. Men han kanske inte såg ´en?

Ha fortsatt bra dagar!

#4 - - Monica:

Javisst är Sture Ulfs pappa men granen klarade sig undan sågning och nu börjar du vara inne på nödvitsarna Ola... haha!

#5 - - Malin:

Tack för de fina klapparna och det mysiga sällskapet! Synd bara på mammas placering av adventskrubban OVANPÅ skivspelaren! Jag stog och suktade och höll i julskivan...