Swisch!

Ja, där for ännu en dag... Snart 23.00 och jag funderar på att lägga ned verksamheten. Jobba, jobba, jobba... Har strukit en del från min digra lista, shoppat kläder till revyn, beställt prylar, fixat biljetter, informationsmaterial, bokningar, dekormaterial och slutligen mailat och bett grabbarna om avlastning. Det blir för mycket för mig nu. Fick snabbt svar från Bengt som tar en del uppgifter direkt tillsammans med Johanna. Tack! Det uppskattas verkligen!

Jag brukar bli lite "rassan" när jag är som mest stressad men jag är inte det i dagsläget. Antingen har jag kommit över det stadiet eller så har jag slutat bli arg eller så räcker det bara med klumpen i magen den här gången. Nu har jag dock betat av så många saker att jag kan använda morgondagen till produktion av programmet. Det skulle jag redan ha gjort klart men jag kommer aldrig fram till den punkten eftersom det alltid är något annat som är mer akut...

Jag hann i alla fall åka förbi min syster en snabbis efter jobbet och när jag öppnar dörren hör jag min syster säga: "Men vem är det som kommer nu då?" Och jag hör också My svara: "Moooka!" Jag möts av ett stort leende och många kramar när hon springer fram till mig och slänger sig i famnen! Jag blir alldeles rörd bara jag tänker på det. Den här ljuvliga ungen har verkligen en positiv inverkan på min stress! Hon är terapi hela hon!


Så här glad var hon när vi ritade sist! :)

Hos Malin kom jag på att jag glömt att äta lunch så jag fick snylta lite av deras middag. Sedan åkte jag för att hämta köttfärs hos ett par kompisar som har slaktat. Sedan tillbaka till kontoret för några timmars jobb och till slut hem. Nu har jag stoppat i mig tre varma mackor och det är säkert jättebra att äta så här sent på kvällen... Men jag var hungrig...

Nu blir det ett par omgångar med "Spindelharpan" och sedan sängen! Måste ju först varva ned lite...

#1 - - Ola T:

Förstår att du har mycket att göra. Men jätteviktigt att koppla av 100-procentigt när tillfälle ges. Egen erfarenhet säger mig att dessa tillfällen kan vara superkorta – bara sätta sig ner ett par minuter och sluta ögonen, känna kroppen slappna av och tankarna i huvudet snurra långsammare.

Av detta sätt att minirelaxa, som tar ett tag att lära sig, får man ny energi. Pröva! Gärna innan det blir för mycket av allt det andra.

#2 - - Monica:

Ja, du har helt rätt. Jag försöker ju köra lite avslappning ibland men tycker att det lite för lång tid... Jag tackar för tipset och ska absolut testa detta! Tack!