Superbra dag - igen!

Ja, nu är jag uppåt igen! Jag är som antingen eller... "Dit he bär, dit bär e"! Haha! Hur som helst har jag haft en bra dag som ni kanske förstår. Började med att lämna in bilen imorse för att montera motorvärmare. Jag tror att det är ett smart drag i alla fall. Bensinvärmaren är suveränt bra men om man bara kör korta sträckor så är ju risken att den drar ur batteriet så ett komplement är inte fel. Och blir det inte gjort på en gång så blir det väl aldrig...


Ja, jag publicerar bilden ännu en gång för er som undrar vad jag har köpt för bil... Fast så ofta som jag har skrivit om den så kan den väl knappast ha undgått någon... haha!

Sedan blev det morgonmöte med hotellfrukost på självaste Staaaaadshotellet! Utmärkt start på dagen! Mätt och mött på samma gång! Därefter fortsatt arbete med programmet vilket resulterade i att jag nästan är klar. Under tiden sålde grabbarna in de sista annonserna så nu kommer det att kunna skickas iväg efter helgen. Ska bli skönt!

Ja, det tog hela eftermiddagen så det blev inte så mycket mer... Jag har t o m haft så fullt upp att jag inte ens har hunnit vara inne på FB vilket jag gärna gör då och då för att kolla läget. Men efter gårdagens lägeskoll så kanske det är bra med en paus. Det jag tänker på är Lennart Perssons diskussion med Skellefteå nyheterna angående deras anonymitet. Jag stöttar Lennart till 100% och tycker att han har helt rätt när han tycker att de borde kunna tala om vem de är. Hur ska man annars kunna veta vem det är som granskar och utifrån det kunna bedöma deras objektivitet?

Många som läser nyhetssidor kan ju luras att tro att allt som står där är sant och så länge det inte finns någon ansvarig utgivare så känns sidan väldigt oseriös. Åtminstone för mig. Var och en får väl läsa vad de vill men sidan är i alla fall inte min grej.

Fast det kanske skulle vara en bra idé? Att starta en nyhetssajt där man själv kan bestämma vad man skriver och vem man ska granska? Man kanske ska kolla in vad grannarna har för sig? Eller skriva skitprat om människor på jobbet som man inte tål? Eller marknadsföra projekt i eget intresse? Neeeeeeej, det är ju vad jag gör här! Så jag beslutar mig snabbt för att bloggen får räcka för mig. Här skriver jag vad jag tycker och står för det alldeles själv.

Jag avslutar med ett citat av Oscar Wilde som jag gärna instämmer i: "Var dig själv, alla andra är redan upptagna!"