Julmusik

Jag gillar julmusik! Men jag skulle nog kräkas åt den om jag jobbade i butik. Går man med "musak" (visst heter det så?) i öronen hela dagarna blir man garanterat less!

Den bästa julskiva jag vet är en som heter "Strålande jul". Den finns hemma hos mamma och pappa  och var den första LP-skiva som köptes i familjen samtidigt som den stora "Sonab"-stereon. Det är en klassisk "maskin" med jättehögtalare som står på golvet och den fungerar faktiskt fortfarande. När vi kommer hem på julafton går jag alltid och lägger på den plattan. Det gör min syster också. Den är kanske inte så bra egentligen men man får den rätta stämningen direkt!

Nu planeras julfirandet för fullt. Vi ska åka till mamma och pappa på förmiddagen och sedan vidare till svärfars. Vi brukar turas om att ta hand om julaftonsfirandet och det jag gillar bäst är när vi är hemma hos oss vart tredje år. Jag älskar att vara hemma även om det är mer stök och förberedelser. Så egentligen är det redan bestämt var vi ska vara men just nu synkas planerna med fler släktingar så jag vet inte hur det blir. Förhoppningen är att det inte ska bli så sent och att man får tid att njuta lite med barnen här hemma på kvällen. Men när man än åker hem kommer ändå alltid frågan: Ska ni åka hem redan...?

Jag har lovat mig själv att aldrig säga så till barnen. Och aldrig ringa och fråga: "Kommer ni inte hem snart?" Eller säga: "Ni kommer då aldrig hem..." Haha! Det har man fått höra alldeles för mycket själv. Glädjande nog verkar barnen komma hem i alla fall! :)

Nu ska jag planera lite julklappsinköp så att jag kan avverka detta till veckan!