Hur mycket är man värd?

Läser om priset på Zlatan. 1,6 miljarder... Hur mycket kan en människa egentligen vara värd? Och i vissa fall - hur lite? Jag tycker personligen att priserna på fotbollspelare har nått orimliga nivåer. Finns det så mycket pengar över någonstans i världen så borde fler kunna få del av dem! Skänk bort till behövande där pengarna verkligen skulle göra skillnad!

Men man behöver inte alltid pengar för att känna sig lycklig. Idag är jag ledig och känner att jag verkligen äger den här dagen! Jag kan göra vad jag vill! Städa - om jag känner för det. Läsa - om jag har lust! Ingenting - om jag hellre vill det! Jag är med andra ord rik!



För övrigt har jag just gjort en travrad så efter den här dagen torde jag också vara värd miljoner... Eller?
#1 - - Ingrid:

Så sant, så sant. Jag tycker överhuvudtaget att sportstjärnor får för mycket pengar. Även SAIKS spelare. De gör ju inget vettig! Som ex Läkare utan gränser. Om hälften av alla sportpengar gick till vården skulle det inte finnas några köer. Å, så skönt det var att skriva det. Speciellt i valtider, när det är fler än vanligt som tycker det ska tas pengar från kulturen. Ha! Vilka korvören i jämförelse!!

#2 - - Monica:

Helt rätt Ingrid!