Sista dagen!

Ja, tiden går fort när man har roligt! Vi har faktiskt hunnit med allt vi hade tänkt och har idag besökt Sacre Coeur (eller Sacre Bleu, som Ulf envisas med att säga). Högt upp med en fantastisk utsikt över Paris men ändå bara en gammal byggnad till. Tror att man kanske blir lite mättad också. På vägen tillbaka gick vi förbi kyrkogården på Montmartre och den var helt otrolig! En överraskning kan man säga. Massor med gravsättningar som bestod av små påkostade byggnader eller makalösa stenar som måste ha kostat en förmögenhet! Jag lyckades hitta Emile Zola och det var jag väldigt nöjd med! Jag läste ju Nana på gymnasiet och är fortfarande fascinerad. Många stoheter låg begravda här som Alexandre Dumas, Jaques Offenbach m fl. Svårt att hitta dem men ett besök värt besväret!

Fötterna smärtar och jag har ännu inte vågat ta av mig skorna för dagen... Har ett par blåsor som jag egentligen inte vill se... Vi har avverkat ett maratonlopp på knappt tre dagar och det får väl vara godkänt. Hop on-bussarna var ett klipp. 24 Euro för ett 2-dagarspass där man kunde hoppa på när och var man ville. Bra transport vissa sträckor. En härlig dag som i vanlig stil avslutas med en bok på en bänk i kvällssolen på vår favoritpromenad längs Seine. Imorgon blir det tidig uppstigning och hemfärd.


Ulf framför Sacre Bleu...


Brant stigning på väg upp...


Kyrkogården på Montmartre


Annorlunda klocktorn utanför Operan