Jaha...?

Vad gör ni typ? Jag har massor med saker att pyssla med här hemma, både jobb och städning, men det är som om energinivån har gått ner några hack på grund av virusläget. Vi är inte sjuka och det går ingen nöd på oss men jag tappar fart när jag inte kan planera och agera som tidigare. Läget är osäkert.
 
En del saker kan man inte lägga ned tid på då man ju inte vet om de blir av, och att dra igång nya, kreativa projekt känns lite tungt. När kan de i så fall sjösättas? Och vem vill köpa? Jag förstår frågan om ett slutdatum för den här krisen - men det är fullt begripligt att ingen kan komma med ett sådant. Det är bara att jobba på, vänta på bättre tider och längta efter att träffas och mötas igen! Mest trist är det att inte få hem barnen över påsk och kraaaaaaama om alla! Skickar cyberkärlek! <3
 
Det är tur att vädret har varit på vår sida så att de dagliga promenaderna får en fin inramning. Jag har också kunnat sitta utomhus med datorn så att jag fått njuta av både sol och frisk luft.
 

Tankar kraft när vårsolen skiner...


...och äter delikata uteluncher! ;)


Det mest anmärkningsvärda är väl att jag börjat vakna tidigt och ibland hinner promenera redan innan klockan nio?! Vad händer? Haha!


Hittade även den här bilden i telefonen - så riktigt vaken var jag nog ändå inte... Icebugsen är fortfarande på men snart har isen dragit iväg från cykelvägarna.

Morgonpromenad idag och frukostyoghurt utomhus! Är rufsig och lätt yrvaken, men njuter! 
 
Otroligt tacksam för min halvtidstjänst på Nordiskt Berättarcentrum och har sedan två veckor tillbaka kunnat utföra mitt arbete hemifrån. Möten via Zoom på förmiddagarna gör också att man kan få en lägesuppdatering av alla. Tror rent generellt att det blir färre fysiska möten framöver - även sedan krisen blåst över. Miljömässigt är det ju väldigt bra - men nog saknar man att ses irl!
 
På onsdag är det i alla fall dags att åka till SVT och göra ett direktsänt Go'kväll. Längtar efter att träffa alla och hoppas att jag fortfarande är frisk och kry så att det blir av. Har ett spännande boktema och fina tips att komma med 1 april. Nej, det är inget skämt...
 
Hoppas att ni alla mår bra! Jag ska besöka lilla mamma idag för att hämta de räkningar som ska betalas. Hon längtar ju vansinnigt mycket efter besök men vi får finna oss i att utbyta kuvert på hallmattan. Vill ju verkligen inte att hon ska bli sjuk. 
 
Take care! <3