Trött men glad!

Nu har det varit några hektiska dagar igen och när jag kom hem igår ikväll kände jag hur tröttheten tog över. Tur då att jag kan titta tillbaka på så många roliga upplevelser!
 

I söndags firade jag och bästa maken 40 år tillsammans! Heeelt otroligt så fort tiden har gått. När vi träffades frågade han hur länge jag trodde att vi skulle vara ihop och jag svarade; Tre månader... max... Haha! Ibland är det mycket bra att ha fel! Vi väntade 15 år innan vi gifte oss så i maj får vi också fira silverbröllop. Det blir fint!


Vi firade på Grannen Pub med att äta en god japansk-fusion-burgare med dirty fries. Gott och inte alls nyttigt - preciiiis som det ska vara när man firar!

Glad och snart också mätt! :)
 
Började arbetsveckan med att förbereda en ny show som jag ska göra tillsammans med Saga Eserstam! Känns otroligt uppfriskande och vi träffades också i tisdags för att dra upp riktlinjerna. Känns som om den ena fyllde i där den andra började och jag tror att vi kommer att ha skrivit ihop 60-90 minuter i ett huj! Återkommer med mer info så snart vi har material att presentera. Arbetsnamnet är "Café på turné - En biblioteksshow från A till Ö" och premiär kan det bli redan i vår. Pass på!


I onsdags åkte jag iväg till Umeå igen för att spela ännu en föreställning av "Räkna med mord" som ett företag hade köpt in som avslutning på sin konferens. Ett helt perfekt sätt att göra något annorlunda tillsammans under en trerättersmiddag! Boka en egen vetja på [email protected]


Igår landade jag hemma efter en planeringslunch med bästa Fjällström och tillsammans med Snurre (som gillar fotboll och nu även skidor) såg vi de svenska damerna göra en lyyyyysande stafett! Så bra jobbat!
 
Sedan blev det jobbmöte kring ett kommande event som fått andra ramar. Bara att se allt som en utmaning och göra nya och fler förslag. Studsade hem för att byta om och så iväg igen för premiär på Västerbottensteatern:


Familjeföreställningen "Loranga, Masarin & Dartanjang" hade ALLT! Det är bland det roligaste och mest helgjutna jag sett på länge! Ta med ett barn eller två från fem år och jag lovar att ni får njuta.
 

Lekfull start där publiken sitter mitt i Helena Weegars utmärkta dekor. Underbara Åsa Ekberg hade regisserat och hon är så omfattande i sitt sätt att göra teater - ser till att alla är trygga och vet var de ska vara och varför. Som publik är det bara att luta sig tillbaka och njuta. Och skratta! Det var länge sedan jag hade så roligt!


Storslaget applådtack och nu ska jag låna med mig både syrran och syskonbarnen för en härlig teaterupplevelse. Igen. Hur många gånger kan man gå? :)


En hög blommor i artistkorridoren...


...och tittut! Helena och Åsa. Sååååå begåvade människor! Det sa jag redan när jag tog bilden... Kramar och stort tack!

Adam, Kristin, Anna och Sonja ur fina ensemblen var nöjda efter premiären! Missade dock att ta bild på den sötaste av dem allihopa; Micke Lindgren... Så nu måste ni gå dit för att få se världens finaste Dartanjang! Underbart också med allsång till Peps Persson... I betyg blir det MMMMM (5M). Tack alla fina! 
 
I förmiddags var jag ute och promenerade i halkan och nu laddar jag för ett pass Stride på 360tc som uppstart på helgen. Gillar att hålla igång kroppen för att rensa hjärnan på tankar. Har suttit klistrad vid datorn idag och då behövs motion. I helgen blir det förmodligen lite mer jobb men det göööööör ingenting. Först fredagsmys med rårakor och löjrom!