Tack å förlåt å välkomna!

Nu har jag formligen bombat instagram och Facebook med den kommande föreställningen "Tillsammans" som vi ju ("ju" kan man skriva när det är verkligen är obvious...) ska spela på fredag. Det kommer att bli svinkul och anledningen till mitt myckna informerande är att jag verkligen vill att det ska komma in så mycket pengar som möjligt till Polio Plus som är ett fantastiskt biståndsprojekt.
 
Sedan är det ju (ju igen...) naturligtvis kul för oss på scenen om det kommer mycket publik. Det finns fortfarande platser kvar för den som känner sig hågad och vill komma in i vårt mysiga vardagsrum på Nordanå! Välkomna alla fina och förlåt att jag varit så påträngande... 
 
Ikväll känner jag mig faktiskt ganska trött och less på mig själv. När man hållit på och harvat med text, material, låttexter och planering en tid tappar man till slut lite av energin och börjar fundera på om det verkligen är det här man ska hålla på med? Men då gäller det att spela filmen klart och tänka på hur fantastiskt roligt vi har när vi står på scenen och vilken glädje det ALLTID är att möta en publik. Så nu peppar jag igång mig själv igen och ser fram emot morgondagens rep och genomdrag med hela gänget!
 
Det är tur att jag sällan gräver ned mig särskilt länge och det kan till viss del ha att göra med att den här kvällen fick ägnas åt bokföring vilket ofta känns som ett nödvändigt ont. Egentligen vill jag ju bara (som min gamla kollega Tage brukade säga) "jobba och ha kul"! Haha! Ja, vi hade verkligen roligt på jobbet och idag stötte jag på honom på stan och det gjorde mig glad!
 

Annars är det ulligt och gulligt här ute i kylan. Jag jobbar och tränar och känner att jag har en präktig träningsvärk på ingående efter kvällens mördarpass hos Anki i Kasamgaraget... Du vet hur en muskel ska plågas! Haha! Men träningsvärk är bra - då känner man att man har ansträngt sig och det gillar jag.

Jag gillar ju också mat så då får man balansera tillvaron. I lördags larvade jag mig lite i köket och lagade lammracks med varianter på gulbetor och chèvreostkräm. Kanske inte det snyggaste men det var riktigt gott.

Jag ville överraska maken som tillbringat mycket tid på lasarettet då svärmor legat inne för lunginflammation. Hon är på bättringsvägen och det känns bra! Den här veckan har jag också tagit hand om mig själv. Håret är klippt, naglarna och fötterna fixade efter resan, brunfärgen bleknar tyvärr för fullt och jag längtar efter mer av det härliga vårljuset som jag fick se idag. 

En blek sol kämpade sig fram men oj, vad fin den är! Vårvintern är den mest magiska tiden och kanske blir det en vintertur framöver med husbilen?

Ser fram emot en fin avslutning på veckan och sedan får jag ladda om för "Afternoon-Book-The" på Vindels Bibliotek, ny inspelning av "Go'kväll" som sänds 19 februari (måste lääääääsa) och "Räkna med mord" som drar igång senare i februari. Kommer att bli skoj det också och vi kommer äntligen till Skellefteå 29 och 30 mars! Det rullar på och nu rullar jag i säng... Ha det bäst! :)