Amadores, Puerto Rico och hem!

Kylslaget i markerna så här års... Men jag klädde mig väl och har nu avverkat några kilometer. Det behövs då varje resa söderut har en benägenhet att påverka min kropp i positiv bemärkelse, Ja, vikten alltså... haha!
 
Härligt det här också! Och fler utfärder lär det bli. Det skiljer 40 grader mellan igår och idag - men jag vill inte vara utan någon årstid!


Förra dagen gick vi som vanligt också promenad!


Nya vyer!


Samma fina sol som gick upp!


En tur åt andra hållet där vi hittade en stig bredvid vägen. Tur det då trafiken inte direkt uppmanar till promenader längs vägrenen...


Grabbarna ledde!

Sol, sol och solstol. Lite lunch och sedan tog vi oss till Amadores för vidare promenad till Puerto Rico.


Enligt mig någon typ av träd. Enligt den allvetande (Google...) en "Flamboyant Delonix Regia" som också får röda blommor. Så nu vet jag det.


Fint i Amadores!
 

Vackert när solen började gå ned...
 

...och i motsatt riktning månen på väg upp!


Mellan Amadores och Puerto Rico är strandpromenaden verkligen superfin och solnedgången följde oss på vägen.


Fint!


Gran Canaria är ju en vulkanö och det syns nästan. Ön har varit spansk sedan 1483 och bebodd av olika folk mer än 2 500 år.


Här i Puerto Rico har dagens befolkning tillverkat egna vågbrytare. 


Vi åt gott och avslutade med vacker himmel och veckans bästa dessert! 

När man kommer till ett nytt ställe blir man förvånad över att man hunnit så mycket trots att man bara varit där ett par dagar. När veckan närmar sig sitt slut tycker man att tiden har rusat iväg! Maken har läst att det beror på alla nya intryck som man sedan vänjer sig vid och så är det nog. 
 

Sista dagen på Carlssons balkong som hade bästa läget!
 

Skönt att slappa i aftonsolen, äta ost och kex - och spela poängpoker! Det gick bra, åtminstone en omgång... haha! Carina var en tuff motståndare!


Det mörknade och havet blev som sammet...


Långsamt och lite luddigt.
 

Innan middagen hann vi sitta och läsa en stund på terassen. Mysigt!


Jag tog fram min nyinköpta stass och fick tydligen också en ny frisyr... haha!


Sista selfien! Stort tack till maken för en fantastisk vecka!

Och till fina vännerna för bästa sällskapet! Det här gör vi om!

Nu återstår massor med jobb innan vår föreställning 1 februari så det är bara att hugga i, skriva och repa!
 
I år har "Emma" gjort om sig (joo, på riktigt!) och hon kommer (tyvärr) också att sjunga... Det här kan bli hur kul som helst - eller inte... haha!
 
Jag ser i alla fall fram emot att dela scen med Skellefteås begåvade musikelit; Mattias Kågström, Tobias Kågström, Andreas Grenholm, Peter Löwgren, Peter Fjällström, Mia Sommar, Saga Eserstam och Mats Bergqvist! Bara att njuta!
 
Biljetter köper ni på Turistbyrån 0910-45 25 15 eller på Ticketmaster  Välkomna!