Snö och sol! Å Kärlek...

Igår var vi väl inte helt lyckliga över att bo mitt i snöovädret men idag känns det bara fint igen! För min del får årstiderna gärna vara rejäla kontraster - även om man måste skotta då och då.

Idag var det bara för ljuvligt ute och jag hann med att njuta av solen under en promenad. 
 

Igår var det minsann annat ljud i skällan... 


Jag och maken skottade i en och en halv timme innan allt var borta - och då har vi ändå snöslunga till det som är tyngst. Och dit räknas halva gatan med en plogvall som hette duga...


Men det blir nya konstverk av snön. Vad sägs om denna tvåsitssoffa? Soptunnorna har väl aldrig varit så här snygga.


Och vi har två minibussar...

Firade denna träningsvänliga dag med att åka på ett ruskigt pass i Kasamgaraget. Ja, man är väl lite självplågare - men det är ju så skönt att ta ut sig. Åtminstone efteråt... haha!

Bakade också ett hälsobröd som jag var lite tveksam till - om det skulle hålla ihop då det mest bestod av frön och nötter - men jisses så gott det blev! Hälsobröd 

Bilden kommer från SVT:s "Bästa dieten" men man behöver verkligen inte hålla diet. Det räcker om man är sugen på en saftig macka med tuggmotstånd - och det är jag ju lite då och då. Rekommenderas!
 

Men idag har det varit jobb, möten och promenad. Spånar idéer till ett nytt företagsevent som känns riktigt kul! Knappt har man slutat med det ena projektet innan man börjar med nästa - det är härligt!

Åsså vill jag komplettera dagen med lite kärlek på slutet. Det borde man alltid göra! Bakom min rygg gör maken precis upp eld i kaminen och det värmer gott på många sätt. Han är en pärla som jag delat livet med i snart 40 fantastiska år - kunde inte hittat någon bättre och senare i februari ska vi fira!

Och den andra som får min kärlek idag är min alldeles underbara och smågalna syster som jag gärna delar både dagar och selfies med! Här är vi i konsertpausen i fredags och Peters indykande är ju bara för roligt... 

Den tredje jag vill uppmärksamma idag är vår senaste familjemedlem som under de kyliga dagarna upptäckt att värmegolvet i badrummet är jätteskönt... Igår vet jag inte om han var helt övertygad om sin placering?

Hepp? Snurre... Och jaaa, vi har en pensionärsmatta i badkaret som jag lade in när jag var enfotad. Man vill ju inte göra en krasch - och framför allt inte bli räddad naken... Haha!

Nu ska vi elda och äta. Kanske blir det en macka också nu då vi har så gott bröd...