Galapremiär och finbesök!

Det ser ut som om jag veckobloggar numera - men så länge jag mår bra och gör saker som jag själv vill så är allting helt okej. Och jag mår så förträffligt bra!
 
Börjar med att rapportera från torsdagens galapremiär av Ted Kjellsons "Ensamma i rymden" - science fiction för spänningstörstande människor från 7 år. Tackar för inbjudan och njöt av att få med mig både kompisen Karin och finaste My som ju verkligen tillhör rätt målgrupp.
 

Här har vi gjort entré och fått lite bubbel innan showen.


Det blev en helkväll då vi började med att gå och äta dumplings som ju är en gemensam favorit!


Karin - med pinnar! Hade planerat in en middag hemma med Karin och Tina den här kvällen men det tar vi snart igen då Tina inte hann med den spontana tidplanen.


En liten runda på stan där My hittade den här fina kompisen.


Karin undrade om den här reaboken kunde vara lösningen på vår kommande löparkarriär? Haha!


Ja, så var vi som sagt på plats för att se vad den skånske skellefteåregissören hittat på. Att han har en fascination för space är väl känt och jag är så glad för hans skull att den envetna lusten äntligen gett honom möjlighet att pitcha in och göra en långfilm för bioduken! Bra jobbat och grattis Ted!
 
Det är en väldigt spännande historia om de två syskonen Gladys och Keaton (som uttalas på svenska), ensamma på ett rymskepp som åkt från jorden sedan vi människor förstört den. Högst aktuella tankar. Deras mamma, som konstruerat skeppet, har dock försvunnit och de är på väg till planeten Vial när de plötsligt får sällskap av ett alienliknande monster... Här blev det oerhört spännande och lite skrämmande för 9-åringen men det här är ju en familjefilm så monstret har både humor och goda egenskaper.

Hur det slutar ska jag inte berätta men jag vill verkligen hylla barnskådespelarna Ella Rae Rappaport och Dante Fleischanderl. Deras syskongemenskap är så oerhört varm och fin. En extra eloge även till Henrik Ståhl som både skådespelar och skrivit manus tillsammans med Ted. Manuset bygger på Henriks pjäs "Vial" som gjordes på Profilteatern så det är kul att allt är så lokalförankrat - och väldigt bra. Ni måste givetvis se filmen! 
---
Nåväl, det är inte allt jag ägnat mig åt den här veckan. I måndags hade jag tid för en operation på Kvinnokliniken men jag hoppas att de prover som nu skickas visar att mina cellförändringar är ofarliga. Jag är i alla fall inte orolig och allt gick väldigt bra. Jag har dessutom gjort som doktorn sa och vilat från träning hela veckan. I förrgår var det dock nödvändigt att börja om med promenaderna. Har man vant sig vid att röra på sig varje dag så blir det som ett väldigt positivt gift och jag mår ju så bra av det.

Tisdag tog jag det väldigt lugnt (jooo, faktiskt!) och läste ut en av de böcker jag ska prata om nu på tisdag 25/9 i Go'kväll. Jag och katten satt ute och njöt av höstsolen och han jagade varje löv som blåste omkring. Skönt och harmoniskt! Jag har också ägnat mig åt lite andra funderingar men det tror jag får komma i nästa inlägg. Torsdag hann jag med att träffa nästa kompis-Karin och i fredags fick vi fint helgbesök:
 
Finaste Oskar kom hem och det blev fiskmiddag och Hipster-öl. Så roligt att rå om honom lite och vi avslutade med äppelpaj och filmkväll. Gött!
 
Sedan har han hunnit med klättring med kompisar och vi fick bjuda hem syrran med familj på eftermiddagsfika med kaffe och våfflor. Lät sedan en porterstek puttra på så att vi kunde äta en husmansmiddag igår. Inga bilder blev tagna men många kramar utdelade! Ibland måste man bara vara... 
 
Tack alla för en magisk vecka!