TV, föreställning och stor fest!

Ännu en fullspäckad sjudagarsvecka är över och jag ligger i soffan och pustar ut. Vilka dagar, vilka möten och vilka vänner jag har turen att få ha i mitt liv. Älskar er alla!
 
I tisdags var det dags för Go'kväll igen - detta inspirerande uppdrag som jag har turen att få göra varje månad. Att läsa böcker har alltid varit ett stort nöje - och prata, det gör jag ju hela tiden...

Det svåra är dock att bli nöjd med min egen insats. Självkänslan - och ödmjukheten - är något jag måste jobba med varje dag. Efter det här programmet var jag inte nöjd med mig själv men istället för att skylla på någon annan eller gräva ned mig gick jag på ett möte med vänner och när jag fått sätta ord på mina känslor känns det faktiskt helt ok igen. Tacksam!
 

Här i studion med Mona och Beppe! I grönt och rött kom vi i nån form av julstämning...
 
...och blev lite flamsiga! Det är kul! Här är programmet om ni missat sändningen: Go'kväll 16 okt


I onsdags var det dags att åka till Piteå för att spela "Lyckligare nu" tillsammans med spjuvern Mattias Kågström. Föreställning nr 83 och det känns fortfarande lika viktigt och roligt!


Gotis i Öjebyn var IOGT:s superfina lokal där man efter renoveringen lyckats behålla den gamla fina och dekorerade scenen från 30-talet.


Spjuvern - och den handmålade fonden. Fint!

Det blev en fin kväll och fullsatt i salongen med härlig och lyssnande publik. Det ÄR så viktigt att få berätta min historia och svara på frågor från andra som kanske inte hunnit så långt - eller som har anhöriga eller arbetskamrater som brottas med alkoholproblem. Runt varje alkoholist finns ett antal personer som också far illa. 


PT var på plats och det resulterade i en fin artikel på webben nästa dag. Tacksam igen!

Annars har det varit fullt upp hela veckan med planering och praktiskt jobb inför Fastec's stora jubileumsfest som jag fick i uppdrag att göra i lördags - naturligtvis tillsammans med bästa Jörgen och Pär som är mina partners in crime när det gäller event!


I torsdags riggade vi lokalen och på kvällen träffade jag bandet för lite musikrep. Här har Tobbe tagit plats bakom trummorna.

Hela Mästerskapet - eller Bröderna Kågströms ackompanjemangsorkester som de brukar kalla sig när Löwe hanterar basen - är Skellefteås bästa band och jag älskar att ha dem med på mina uppdrag. Min sånginsats var inte direkt dominerande men det är kul om det sitter ihop. Då blir man trygg på scenen. 

Min stora insats var istället att projektleda, hålla ihop kvällen och presentera ett historiskt bildspel med information, humor och musik som jag satt ihop för att både anställda i Skellefteå och samarbetspartners från övriga Sverige skulle veta hur allt egentligen började. Jag gillar ju när man också får lägga in lite substans - och det blev faktiskt väldigt lyckat. Jaaa, jag känner mig nog t o m nöjd med mig själv. Haha!


Lördag 18.00 - piffat och klart. Bara för gästerna att göra entré! Och de kom, glada och entusiastiska! 
 

Bandet med Andreas Grenholm, Tobias Kågström, Peter Löwgren och Mattias Kågström fick göra flera pass och det svängde rejält!


Mats Bergqvist och Mia Sommar stod för sången gav järnet!


Jag var "all over the place" och trivdes som fisken! Glad och tacksam över att också få ha mina fina vänner Karin och Tina med under den här kvällen. När det är fullt upp ska man omge sig med människor som också ger energi och ni är så fina! <3
 

Bästa bandet!
 

Mats och Mia!

Mia Sommar - vilken pipa hon har! 
 

En bejublad stjärna!


Och Mats Bergqvist ägde på slutet!

Jag kom i säng sent i natt och idag har vi röjt undan allt. Puh! Känner mig ganska mosig men maken har serverat både middag och dessert så nu kan jag nog hålla mig vaken ett par timmar till.


Det är ju ljuvligt höstväder nu och jag har försökt komma mig ut på promenad varje dag. Det är ett bra sätt att rensa hjärnan och ladda batterierna när man har mycket på gång.


Numera får man ju också ägna tid i soffan åt Snurre som gärna hänger med oss framför TV:n. Han har en skön stil...
 

Ligger gärna raklång... Det ser lite märkligt ut men han verkar gilla det. Största problemet har vi med alla kablar som han gärna tuggar på. Försöker spraya dem med ett medel som katter inte ska gilla - vi vill ju inte att han tuggar ihjäl sig. Nu är han dock mest ute och jagar nya kompisar. En av dem dök upp på baksidan tidigt fredag morgon:  
 
Fint rådjur som lugnt och fint låg och idisslade. Ett kid dök upp lite senare men då hade jag hunnit somna om... 

Imorrn blir det sovmorgon och så ska husbilen få vinterdäck. Jag ska faktiskt vara ledig, städa bort ute i trädgården - och kanske även inomhus. Vi får se vad jag kommer ihåg: 
 
Haha! Så är det!

Ha det bra alla och stort tack till alla fina vänner och kollegor som gjort ett fantastiskt jobb den här veckan! Ni är sååå värdefulla!