On the road!

Ute med husbilen som är en perfekt kombo för både jobb och avkoppling! Bilen har för övrigt inte fått något knasigt namn ännu men det blir väl när den fått vara med om något crazy antar jag. Skulle iofs kunna kalla den för gråsparven då vi fick fint besök här i Ö-vik. Den här fågeln satt länge på backspegeln och när jag till slut tog upp mobilen för att fota den flög den iväg - men bilden blev ändå bättre än jag trott:


En riktig close-up i farten! Eller så har de jättestora gråsparvar här... 

Vi åkte i alla fall i fredags ner till Söråker (vid Timrå) där jag skulle spela föreställning med Profilteatern. En supermysig kväll med fantastisk publik som alla var med på noterna och mer än gärna tog på sig spontana roller. Hur kul som helst!


Fina Lina i logen innan show!


Superhjälten Tobias funderar över vilka namn han ska ge sina bord.


Och Janne sträckte upp sig som den gamla rektor han ska föreställa!


Ja, som ni ser hade vi fint sällskap i logen av några riktiga klassiker och det blev en minnesvärd kväll på många sätt. Jag kom t ex av mig för första gången och snodde runt texten ordentligt på slutet... Haha! Men jag fick glädja mina kollegor med att för första gången bli lite svarslös - och den nya avslutning blev som tur var nästan bättre än originalet. Vi avslutade sedan kvällen i husbilen med öl och löjromsmackor. Gött och trevligt att få rå om Profilarna lite!


I lördags åkte vi först ner till Sundvall för lite shopping och styrde därefter kosan norrut där vi till slut landade på Skule Havscamping. Jag njöt av utsikten...


...och maken av att ha fått igång TV:n... Haha!


Lite regn på kvällen men varmt och mysigt att kura lite inomhus med god pasta och levande ljus.


Vi vaknade upp till en vacker morgon och hann med en skön promenad och lunch innan vi åkte vidare.

Gråsparven i gott sällskap med Skuleberget! Det blev ingen vandring då jag måste få laga till foten först. Ska få nya sprutor på tisdag morgon så vi håller oss ute på resa tills dess.

Vi kör lite korta sträckor och försöker hitta nya favoritplatser inför sommarens resor. I natt har vi stått i Ö-viks småbåtshamn och det var en höjdarplats med nybyggt servicehus. Vi började med en promenad runt stan och det har verkligen blivit så fint här.
 

Maken blev spekulant på en husbåt - men jag avrådde...


Fina höstfärger i träden...


...och träffande skyltning! 


I köpcentrat hade några blivit headhuntade...


...och jag såg för första gången smalare ut än maken! Haha!


Vackra fasader speglade i andra hus.

Ett tvärsnitt av Ö-vik?
 

Här finns mycket skulpturer längs gatorna och det är väldigt fint. Här har någon lagt sig för att vila huvudet...


Utsikten från bilen igår kväll var slående.


Nattbilder är vackra när man lyckats hitta en plats att ställa kameran på för skärpans skull.

Godnatt Ö-vik och vi skickade även bilden till vår stjärna i Göteborg som fått ett eget hotell... Tyvärr skadade Emilia knäet i gårdagens match och vi håller alla tummar för att det inte är något allvarligt som korsbandet igen. Efter ett par besök på akuten får hon nu vila.

Det blev en del kontakter med båda barnen igår då Luleå kommun också beslutat sig för att slå ihop Kultur- och Fritidsförvaltningen. Det blir ordentliga försämringar för Kulturens Hus och man undrar ju hur kommunen tänker när de tar ifrån sin stolthet så mycket resurser... Ja, vi peppar och hoppas på goda lösningar. Nästa vecka ska vi upp till Oskar och det blir skönt att få tid tillsammans live!
 
I natt stannar vi i Umeå och imorrn bitti är det alltså dags att plåga foten innan hemresa... Ha det fint alla!