Alla är bäst!

Vilken vecka! Jag har haft fullt upp, jobbat hårt, upplevt mycket - och haft oerhört trevligt! Började veckan med att fixa fötterna hos bäst Susanne och efter den uppmjukningen var det bara att knata på... 

Glad i eftermiddag när jag äntligen fick gå en lång och svettig promenad! Foten krånglar men jag har ju fått operationstid 7 november så det ska bli bättre!

Annars har jag den här veckan gjort undan planeringsjobb och haft möte med kollegor om ett stort event som vi ska genomföra nästa helg. Jag har även träffat Rotarymedlemmar i den kommitté som ska genomföra en välgörenhetskonsert till våren - till förmån för Polio Plus. Jag har tagit på mig projektledningen och ser fram emot ett givande samarbete.

Onsdag blev det en dag i Umeå och på kvällen tillbaka till Skellefteå för att träffa alla fina tjejer i vår hälsogrupp. Underbara samtalsämnen och många skratt gör att man laddar batterierna ordentligt! Torsdag morgon styrde vi kosan norrut för att serva husbilen i Luleå och vädret har ju varit helt magiskt fint!
 

Ställplatserna i Södra hamnen är superfina så vi stannade över natten.


Inifrån bilen ser det ut som om man står mitt i havet... Haha!


Vi trodde nog att det skulle vara lite mer tunnsått med bilar men det blev fullt även i torsdags!


Längre ut står isbrytarna och väntar på vintern...


Men än så länge kan vi njuta av barmark och Brittsommar!


Kranen är numera en cool installation. Vi promenerade in till norra hamnen då vi bokat bord och teaterbiljetter. Oskar skulle ha hängt med men han drog plötsligt till Sri Lanka tillsammans med kusin Johan så vi raggade snabbt upp hans bästa kompis Adam!


Här har vi tagit plats på Bistro Norrland som är en alldeles utmärkt restaurang i samma hus som Norrbottensteatern. Vi blev inte besvikna den här gången heller. Iberico, Röding och Asiatisk råbiff blev våra val och det smakade fantastiskt bra!


Desserten med hjortron, brioche och salted caramel var bara to die for... Mmm... 

Efter den middagen var vi rustade att ta plats i salongen för att se, och uppleva, premiären av Matti Alkbergs "Alla är sämst". Vilken föreställning! Den var som en tågkrasch...


Innan showen. Gillar grismasken som hänger på en pinne... Man vet att det här inte kommer att likna något annat.


Och det gjorde det inte heller. Mattias Alkberg tillhör sonens favoriter och jag ska villigt erkänna att jag inte lyssnat in mig så mycket - men det behövdes inte heller. Man är ju nyfiken av naturen och vi blev tagna med storm!

Alkberg har skrivit fantastisk text och tänker otroligt mycket. Föreställningen ska utspelas i hans hjärna när han sover på natten och alla tankar släpps fria. Det låter flummigt men blev högst begripligt. Matti gör musik som ingen annan och spelar självklart sina låtar - men hans person och all text görs faktiskt av skådespelerskan Kristine Gulbrandsen - lika svartsminkad runt ögonen som själva artisten. Och hon imponerar! Hon kompletterar och dominerar och samspelet dem emellan är så välregisserat av Linda Wincent.

Kristine och Matti bildar tillsammans med bandet ett helt unikt kollektiv och vi blev verkligen "blown away"! Föreställningen kommer till Skellefteå så missa den inte. Ur programmet: "Alla är sämst är en föreställning helt utan hopp och handling. Som livet och döden när de mäter upp varandra, äter upp varandra."


Vi var många som ville ta bilder på slutet och det blev givetvis stående ovationer! Coolt! Livet för Matti Alkberg är i föreställningen inte bara tungt - det är tyngre... Min recension blir därför att det här inte bara är bra - det är bättre!

Nästa morgon var vi fortfarande uppfyllda av kvällen som vi avslutade med att promenera hem till Adam och se hans fina lägenhet. Men vardagen väntade så vi styrde kosan hemåt då jag hade massor med jobb kvar att göra.

Fredag packade jag 220 goodiebags till gästerna kommande helg (puh!) och avslutade med lite skrivjobb som inte var klart förrän framåt småtimmarna. Hela helgen har sedan ägnats åt Rotarys Distriktskonferens på Medlefors där jag hjälpt till med sekreteraruppgifter och idag även gjorde ett försök att sammanfatta dagarna på rim. Inspirerande talare och goda exempel från hela norra Sverige och intressanta inslag även från ett par guvernörer från Norge.

Zinath Pirzadeh var lördagens höjdare och pratade utifrån temat Fred och Integration. Hon är en energikick och en lysande människorättskämpe! Vi skrattade gott och fick många tankeställare.

Lördagkväll hann jag också iväg för att själv spela "Lyckligare nu" i en fullsatt IOGT-lokal och det var fantastiskt fint! Tack alla som kom! 

Idag har vi alltså avslutat konferensen och efter min sammanfattning blev det ännu en god lunch på Medlefors. Nu har jag också ätit så att det räcker ett par dagar - tur att veckan kan ägnas åt mer motion och sundare livsstil. Det bästa!

Nu har jag gjort ett 50-tal bilder från konferensen och ska renskriva anteckningar. Sedan ska jag sova gott - och länge...