Het och lite galen...

Idag har jag äntligen fått operera min fot och det har hittills gått alldeles utmärkt! Ja, jag säger hittills eftersom bedövningen ännu inte har släppt... haha! 


Igår kände jag mig dock lite tät i skallen och började bli orolig för att eventuellt bli förkyld (feber = ingen op) så jag laddade med massor av ingefära och bestämde mig för att koka en chilistark gryta.

Det var också dags att provsmaka vår egenodlade chili som jag torkat. Tog en stor tugga - och blev tagen på sängen... sååååå stark! När jag efter en timme fått tillbaka känseln i munnen så var också min begynnande förkylning borta... Haha! Chili FTW!

Igår var det ju också rolig TV-sändning med boktips i Go'kväll och det blev ett tjejstark program med några riktiga finingar:
 

Linda Olofsson programledde, Agneta Norrgård tipsade om böcker tillsammans med mig och Sophie Dow var gäst i soffan. 


Jag och Sophie klickade direkt och pratade ungefär lika mycket. Det var ingen tystlåten sändning...haha! Hon är iaf en fantastisk människa/mamma/journalist som skrivit en bok om dottern Annie som har en mycket ovanlig funktionsnedsättning. 
 
Jag var nog inte ensam om att bli varm och rörd när hon pratade om boken "När livet inte följer manus" och har varit på bokhandeln och skaffat den. Kanske kan vi ses någon gång i framtiden om jag besöker Edinburgh där hon bor med sin familj. Ett härligt möte!


Och Bea Szenfeld gjorde fiffiga kvastar av återvunna petflaskor. Det är en kvinna med enorm fantasi och stort miljöansvar!
 
Pussåkram fina och tack för fint samarbete! 


Fick också träffa Jovan, Susanne och Olle Sarri som spelade in programmet innan oss. Olle och jag samarbetade ju i barnprogramserien "Skrotarna" där han hade huvudrollen. Som ni ser är det inte bara jag som tar selfies... 
 
Idag var det bara att ta nya tag, stiga upp tidigt (förkylningen borta!) och köra till Umeå och Alfredson Tendon Clinic där jag opererats. Kände mig trygg och i gott sällskap:
 

Många stora har gått före... Och blivit bra!
 

Om jag igår var piffad för TV så var dagens look lite mer spartansk:
 
Eller vad säger ni? Haha! Med grön hatt (något nytt för Emma?) i lokalbedövning fick jag ligga och leka med telefonen under operationen. Ja, om chilin var het så är jag själv mest crazy och kom med glada tillrop under tiden.

Hade också tre spanska läkare med i rummet som studerade operationen och tror att jag måste göra en egen tröja (haha!) som jag kan skicka till kliniken som minne... Allt gick i alla fall enligt planerna och nu har vi kommit till hotellet där jag ska försöka hålla mig i skinnet med foten i högläge. 

Nu siktar jag mot stjärnorna - eller åtminstone till motionsspåret!

Tusen tack för alla lyckönskningar och glada tillrop! Jag mår fint och lovar att följa doktorns order om att ta det lugnt i sex veckor... För den som undrar om föreställningen "Tillsammans" som jag planerade till 8 december så är den nu framflyttad till 1 februari och jag återkommer med info. Kramar till er alla! <3