Biljettsläpp fredag!

Nu är det äntligen klart att det blir föreställning/konsert 1 februari där jag och fina vännerna gör en musikalisk talkshow igen - likt den "Tillsammans" vi gjorde förra året. Arrangemanget blir dessutom en välgörenhetskonsert samarrangerad med Rotaryklubbarna i Skellefteå där överskottet går till till Polio Plus. Känns otroligt fint!
 

Att ha roligt och göra gott är en perfekt kombo så kom och njut tillsammans med oss av musik, humor, tillbakablickar och sköna artister! Med det här gänget på scenen kan det aldrig gå fel och nu ska jag bara skriva klart innehållet. Biljetter finns på Ticketmaster från fredag 30/11 och jag lägger upp länken så fort allt är klart. 
 
Annars är det ju ny vecka och jag har fått kasta kryckorna. Skönt att kunna traska omkring för egen maskin även om jag måste gå i slippers några veckor till (det är ju hälen som är opererad). Mest skönt är det väl kanske att vi fortfarande har snöfritt... 

Igår tränade jag för första gången då Anki körde ett pass där vi inte behövde hoppa utan mest jobbade med vikter och boll. Som jag längtat! Idag känns det dock som om skinkmusklerna är griljerade och klara inför julen... Haha! Hon är mycket bra på att pressa oss till det yttersta.

Idag har jag uppdaterat hemsidan så att den känns aktuell och jag hade nog kunnat sitta ytterligare några timmar men jag tog paus i afton för att sätta upp julgardiner och lite stakar i fönstren. Resten av tomtarna får vackert vänta till nästa vecka.

Jag spelar ju "Räkna med mord" i Umeå på helgerna och i fredags var det äntligen dags att åka till Elite Hotel Mimer och ta på sig scenkläderna igen.


Jag säger "äntligen" för det här är verkligen såååå roligt med en så bra ensemble! Denna knasiga bild från vårt fix innan föreställning kanske inte gör alla rättvisa men jag gillar verkligen att åka till jobbet med det här gänget!

Dessutom fick jag med mig fina kompisen Tina på hotellweekend och föreställning och det var supermysigt!


På lördagen gick vi på stan, shoppade julsaker, larvade oss, tog selfiesar och fikade lääänge. Tack för sällskapet! Det här måste vi göra om snarast.

När jag på söndagen äntligen kom mig hem var jag trött och hade nästan glömt bort att vi bokat eftermiddagsbiljetter till "Mammas Nya Kille" - men syrran plockade upp mig och hon var precis lika trött som jag...
 

Men vi glimtade till så här innan föreställning ändå! Och den, i vanlig ordning, skruvade föreställningen gjorde att vi skrattade högt mest hela tiden.  


Sven Björklund är min favorit och alla hans figurer är bara så klockrena! 

Och Olof Wretlings "Katla" kom in som en skruvad Jesus-figur för att samtala med Bengt Strömbro som är karaktärernas samlingspunkt. Figurerna i jättestrutar var också helt underbara!
 

Väl hemma gjorde vi en spontan middag med gnocchi, kantareller och grönkål. Joodå, gott! 

En som mår mindre bra är Snurre som fick avmaskas i helgen efter att maken upptäckt att det som låg i kattlådan rörde på sig...

Lite äckligt är det kanske att skriva här men "shit happens" och det är inte kul för honom att vara sjuk. Nu har han fått piller men är fortfarande inte riktigt lik sig. Han har ingen större aptit men har druckit och smaskat i sig äggula som ju ska vara lite lättsmält. Vi hoppas att han piggar på sig till imorrn annars måste jag nog ta honom till veterinären. 

Håller tummarna för att Snurre snart är fit for fight och ser fram emot att spela igen i Umeå till helgen. Dessutom kommer vi till Malå 14/12 och Lövånger 15/12. Kom vetja! Rykten säger också att vi ska spela i Skellefteå i slutet av mars... Kul!