Häl-vetet...

Efter fyra månader med dagliga och bitvis springande promenader hotar hälsenan nu med att bojkotta mina rutiner. Jag som varit så glad!
 
Ja, jag var ju fortfarande glad (trots vädret) när jag kom hem i förmiddags - men den inflammerade slemsäcken verkar behöva en stor "voltaren-bryta" för att bli snäll igen.

Jag har visserligen en remiss till Umeå men har hyst (naiva?) förhoppningar om att det skulle gå över av sig självt när jag tack vare motion också gått ned lite i vikt. Men... det hela kan också bero på att jag igår inte bara motionerade utan även röjde föråd hela dagen och städade i kontoret. Hmm... Slutsatsen kan med andra ord vara att jag inte ska städa så mycket? Haha! 
 
Nu överdriver jag väl inte städningen heller men det var så skönt att röja bort saker som legat och tagit upp plats. Det är väldigt mycket som man inte behöver... Nu får dock soptippen ett lass och återvinningen resten. Känns bra!
 
Har suttit och jobbat en del med planering idag och ska nu iväg på ett träningspass (där jag inte belastar foten). Orkar jag blir det föreläsning ikväll men jag tar en timme i taget. Häl-vetet kan ju komma på andra tankar och man kanske ibland måste respektera kroppen. Maken sa att han tyckte att jag skulle strunta i träningen och istället gå på föreläsning - men ibland hör jag så dåligt... Haha!