Tack familjen!

Hemma igen efter fina dagar i London! Och i morse när vi åkte iväg sken t o m solen... men vi har njutit trots det kylslagna vädret.


Skål och Tack till hela fina familjen för fantastiska dagar och en underbar kväll igår på restaurangen Bob Bob Ricard som Emilia bokat! Ett toppenställe att fira hennes kommande födelsedag på. 
 

Jodå, vid bordet fanns en knapp att trycka på för att få in champagne....


Gissa om hon provade? 


Och vips kom betjäningen! Haha!


Skål och grattis i förskott älskade Emilia! 
 

Det var ett elegant och smakfullt ställe som drivs av en ryss och en fransman i London. Den ryske kockens smeknamn är Bob och den franske heter Ricard. När jag frågade om varför restaurangen hette som den gjorde fick jag svaret att Bob äger två tredjedelar... Haha!


En gyllene mix av två kulturer med utsökt mat.


Till förrätt åt jag en symfoni på betor med både getost och roquefort... Mums!
 

Och till varmrätt en långbakad fläsksida med karamelliserat äpple...


...och äppesky. Också väldigt gott!


Ulf tog en fantastisk torsk som serverades med ostronsås och otroligt goda tillbehör. Barnen åt råbiff och en annan fisk. Alla var mätta och nöjda men vi hade hört talas om desserten och måste ta in en bara för att se och smaka lite...
 

En gyllene boll på ett fat. Så började servitören hälla över varm chokladsås...


...i ett  mönster...


...och hela bollen sprack upp. Inuti fanns en helt underbar choklad och hallonfyllning. Vi var mätta och delade på fyra men det här är nog det godaste jag har ätit! En magisk avslutning på en fin långhelg.

Det är roligt att åka på resa och fylla på med nya upplevelser, men alltid lika roligt att landa hemma - mitt i värsta julkortet!
 
Vackert!

Vi pratade på sista flyget hem till Skellefteå om det fantastiska i att väskorna alltid levereras till rätt ställe trots att de åkt runt i hela världen. Det innebar givetvis att min väska inte kom fram... Haha! Hoppas verkligen att den dyker upp senare ikväll eller imorrn. Den bok jag skulle börja läsa ikväll låg heller inte i brevlådan - men imorrn är det ju en ny dag med nya möjlighter!
 
Tack alla fina!