Sunday...

En riktigt härlig dag tack vare magiskt väder och mycket tid utomhus! När solen skiner som den gjort idag återvänder livsandarna (om de nu av någon anledning varit på avvägar). Känner inte att jag drabbats av någon nedgång innan men att känslan som följer med frisk luft och sol gör det lätt att leva.


Skottning efter plogbilens framfart blev fin uppvärmning! Och nej, jag vägrar klaga då jag behöver varje minut av vardagsmotion.
 

Sedan gick jag en lång promenad och avslutade med att köpa hem lite färska tulpaner och små lökar i kruka. Det fina med vårvintern är ju att inget trädgårdsarbete ännu har tinat fram och färska blommor inomhus något man faktiskt mäktar med att hålla koll på... 

Har varit ensam hemma hela dagen och tycker att det är så skönt att bara äga sin egen tid - även om det innebär att jag väljer att tvätta eller laga mat. Jag har också läst en del som jag haft på agendan, beställt ett par nya böcker och börjat formulera åsikter inför nästkommande program. Precis lagom ansträngande och väldigt inspirerande. All kulturell input fyller ju på förråden.
 

Och dagens almanacka fattade precis...

I övrigt vill jag påminna både mig och andra om att se det bästa i vår nästa. Avslutar därför med att än en gång tacka David Lindgren för ett utmärkt programledarskap i årets Mello. 

Kritikerna förstår inte vilket proffs han är och skulle garanterat aldrig kunnat genomföra uppdraget själva på den här nivån. Du äger David!
 
Nu lägger jag ned för idag. En härlig helg är över och den kommande veckan blir det jobb och föreställningar. Synes!