Friday I'm in love...

Vissa dagar bubblar det i kroppen lite mer än vanligt. Jag kan känna mig så fylld av kärlek och omtanke när jag får vara tillsammans med människor som har driv och också bjuder på sig själva. Igår var det verkligen en sådan dag!
 
Först släppte For Events och Sofia Andersson Lundberg biljetterna till årets största konsert i Skellefteå; First Aid Kit med Weeping Willows sångare Magnus Carlson som förband. Wow!
 
Boka in 14 juli och Nordanåområdet redan nu. Jag har givetvis redan bokat och har ni missat går ni in på TICKSTER.COM eller Turistbyrån. Med sin unika stämsång och ljudbild av folk, country och americana har First Aid Kit blivit ett av vår tids mest älskade band – och en av landets största internationella framgångar. De släppte sitt nya album "Ruins" den 19 januari och ger sig nu ut på en omfattande turné. Och Skellefteå får en av två Sverigespelningar tack vare Sofia. Du gör Skellefteå till en bättre plats att leva på! Tack! <3

Efter uppfriskande snöskottning och Rotarymöte åkte jag och maken till Västerbottensteatern för nästa kärleksfulla möte!


Ja, är man gift med "Queen of selfies" så händer det att man kommer med på bild fast man inte riktigt vill... Men jag vill ju gärna att han förgyller mina foton.

Och det blev fullsatt, festligt, varmt och mysigt i teaterns spelsal där vi satt mitt i Släktkalasets scenografi men lika mycket i Per Strömbros vardagsrum. En härlig stämning!

The Cure's "Friday I'm in love" inledde och Pär och Peter duellerade på sången tillsammans med Holmström Bergner Trio som är så otroligt svängiga!


Sedan höll Per i samtal med Peter där vi verkligen fick komma honom in på livet. Det blev roligt, känslosamt och väldigt fint!
 

Och så låtarna då... Massor med otroligt bra musik och sång av Skellefteås bästa sångare Peter Fjällström! Stort Tack för att du bjöd på dig själv och kul att du nu fick se hur många som verkligen älskar det du gör!

Annars rullar det på. Lördag idag och sovmorgon, skottning (igen) och promenad på moddiga vägar. Känner mig nöjd och glad, ska läsa ut en bok och laga middag som ska serveras mellan dagens fotbollsmatcher. Jo, maken har lite helig tid vid TV:n på lördagar och det unnar jag honom verkligen.

Jag är inte lika intresserad men kan nog se en och annan match. Man kan ju förresten undra om förlagen har sett att jag varit på Wembley och sett fotboll?
 
Igår damp den här boken ned i brevlådan som ett förslag att recensera.... Säkert väldigt bra men jag känner att jag inte räcker till som boktipsare när det gäller att prata om en spelares liv och karriär.

Man vill ju gärna ha lite egna referenser och min fotbollskarriär sträcker sig till en vilja att starta ett tjejlag när jag var i 11-årsåldern. Vi gick ut hårt och cyklade många kilometer till Risböles stora grusplan - men med en fullstor plan och bara fem spelare blev det lite väl svårt. ..Haha! Men jag ska inte förglömma min tid som driftig sekreterare i Fjälbyns IF heller. Jag ritade klubbmärke och vi hade likadana glansiga jackor - bra driv för att vara ett lag i korpserien...
 
Idag skottar jag vidare och väljer några andra böcker till programmet 21 mars. Ska bli kul att äntligen få göra ett program tillsammans med fina Anna-Karin Ferm!

Ha en fin fortsättning på helgen alla fina och var rädda om varandra!