Sommarkänslor!

Ett säkert sommartecken är ju premiären av Västerbottensteaterns sommarteateruppsättning! Jag var med och jobbade med de här produktionerna redan från start 1987 då vi inledde med en mycket liten föreställning, Carl Jonas Love Almqvists "Det går an", som sedan gav mersmak. Jag har t o m varit med ett par somrar och det var underbara säsonger med härlig publik!

Nu är det en given tradition med fina föreställningar där proffs blandas med duktiga teateramatörer - och även om jag inte längre är inblandad missar jag ogärna en premiär! Vädret i lördags var ju heeeelt perfekt, tills vi närmade oss avfärd... regn. Haha! Jaa, jag har sett många premiärer i regnställ och täckbyxor. Det hör till!
 

Glad ändå då föreställningen var heeeeelt fantastisk! I år spelas familjeföreställningen "Bröderna Lejonhjärta" och det är ju en ganska gripande historia som här gjorts med glimten i ögat.


Superläcker scenografi i den vackra Medleforsparken som verkligen var en lysande spelplats. Ronny Danielsson har regisserat och gjort det med den äran! Tillsammans med fantastiskt jobb av koreograf, kostymör, scenograf och maskör blev det hela oerhört maffigt och storslaget!


I mitten, som ledare i Körsbärsdalen, ser ni Anna Söderling som är en så jäkla bra skådis! Imponerande insatser även här!

Och Bröderna Lejonhjärta... Otroligt fina insatser och perfekt castade för rollerna! Ni måste ta chansen i sommar och göra ett besök i Astrid Lindgrens sagovärld där allt kan hända! Jag var både lite gråtmild och lycklig när vi åkte hem. Stort Tack alla!
 

Det passar bra att strosa lite i omgivningarna och smälta allt när man går därifrån.

Idag har vädret varit desto bättre men jag har faktiskt jobbat hela dagen med planering och förberedelser. Det är mycket som ska stämma inför det kommande eventet och man vill ju inte att något ska falla mellan stolarna. Har naturligtvis motionerat också men foten är inte i toppform och vi är inte överens om löpningen - men idag vann tjurskallen... Haha!

Kanske gick allt så bra eftersom jag gjorde ett besök på Blomsterslottet och handlade cheesecake av fina Molly Marklund som tillsammans med kompisen Clara har popup-café fre-sön den här sommaren. Gör ett besök! Magiskt fika... 

Ha en fin början på veckan alla! Jag verkar ha kommit in i någon form av semestermode när det gäller bloggen och är inte här mer än var tredje dag. Nåja, viktigast för mig är ju att jag får skriva av mig då och då och snart är det ledigt och mer tid över. Sommarkänslorna bubblar och jag längtar efter semester och barnen! :)