Lyckoregn och sommarljus!

Finfin början på veckan där gårdagen var en riktig lyckokick! Vi firade nämligen 80:e föreställningen av "Lyckligare nu" och fick förmånen att göra det i Götes Hölada i Södra Svedjan. Det kunde inte ha blivit bättre!


Jag och Kågis - så glada!
 
När vi kom fram till spelplatsen med den finaste utsikten ner mot Storkågeträsket föll det ordentligt med droppar från himlen. Kändes kanske lite grått, men Johanna Hellström som tillsammans med maken Pär driver "Svedjan Ost" kallade det för lyckoregn, och så blev det!
 

Efter att ha riggat på scenen i höladan fick vi en personlig visning av deras ostproduktion och här fick vi rå om Johanna lite extra. Maken till positiv människa får man leta efter!


Här är hon tillsammans med maken Pär som ju är den som leder ostproduktionen.


Kågis tänkte göra en djupdykning i karet - men det var tyvärr tomt... Haha!


Pär visade stolt upp Svedjan Rustik!


Och här står Johanna mitt i det nya och stora ostlagret. Imponerande! Jag tycker att Johanna och Pär är så fantastiska - både som människor och företagare! Driftiga, kreativa, uppfinnigsrika, positiva och kunniga som lyckats ta fram ostar som verkligen är unika. Har ni inte smakat måste ni göra det! Nu finns även en egen halloumiost som är smarrig men prova deras hårdost och blåmögelost. Ni kommer att bli lyriska! 


Sedan åkte vi en lite bit till runt träsket och kom fram till Mattias barndomshem där hans föräldrar bjöd på god middag! Här ser ni utsikten från deras hus... Magiskt fint!


Mamma Birgitta!


Pappa Sören!


Birgittas barndomsvän Birgit! Hon var jag redan bekant med då hon bor i Önnesmark tillsammans med...


...sin Erland! Han är barnbarn till min farfars brors fru Mimmi. Låter det krångligt? Då är han i så fall närmaste granne till mitt barndomshem och en bra kraft i byn!
 

Tillbaka i höladan och uppladdning inför föreställningen! En kylslagen kväll i juni visste vi inte hur många vi skulle locka - men Svedjan visade sig från sin allra bästa sida!


Här har publiken börjat strömma in... 


...och när vi började hade det kommit ca 80 personer! Såååå fint!


Det blev en magisk kväll och jag kände mig oerhört tacksam och lycklig över allt från mottagande till publikkontakt. Kärlek och tack till er alla!

På vägen hem passerade vi Björkdalsgruvan (som jag knappt vetat var den låg) - och det fina sommarljuset i följde med oss ända hem!

Ett värdigt jubileum och nu fortsätter vi med fler föreställningar i höst. 8 augusti kan ni se oss i Kusmark! Tack till Kågis för bästa samarbetet - nu ska vi skriva och skapa fler föreställningar tillsammans!