Sköna semesterdagar!

För att kroppen och hjärnan ska ställa om sig till "semester-mode" har jag hört att man helt bör bryta sina rutiner. Man kan äta en trerättersmiddag baklänges och börja med desserten - eller kanske packa husbilen och köra dit näsan pekar? Vi valde det senare och nu gör vi så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Känns kalasbra!


Första natten i Köpmanholmen där vi först fick se Sverige vinna åttondelsfinalen mot Schweiz och sedan vakna upp till en härligt solig dag!


Det är fint att ta en promenad och kika på resterna av den gamla sågverkseran. Vattnet har fått nöta på ett vackert sätt. Kuriosa är kanske att Totta Näslund också är uppvuxen i Köpmanholmen.


Ja, det är lite fint med näckrosor också!


Skrot fanns det också men sån' tur för mig att tippning var förbjuden... Haha! Vi promenerar som vanligt men min fot är i uselt skick så efter semestern väntar nödvändiga åtgärder. Jag gillar det inte men nu får jag kanske ge mig...


Konst fanns det också i området - men det här förstod vi inte riktigt. En minibastu med släpkoppling - och fyra fastkedjade stolar? Hmm...

Nåja, vi drog vidare till Sundsvall och bor sedan ett par dagar på camping ca 5 km söder om stan. Det brukar ju vara en lagom promenad för oss men med min inflammerade slämsäck (det låter fint va? :P) kändes det helt omöjligt. Vad gör man då?


Man köper cyklar! Dessa (jo, vi köpte var sin) små nätta farkoster blev helt perfekta och lätta att sätta upp på cykelstället bakpå bilen. Jag kände mig stark igen! Haha!
 

Och in till stan tog vi oss galant! På så här nära håll har vi inte sett nya E4-dragningen tidigare.
 

Igår kväll (jo, det har varit ett par fotbollsfria dagar... haha!) strosade vi lite runt campingen som är helt OK även om personalen inte är några muntergökar. De svarar fåordigt och visste inte om det fanns någon cykelväg in till stan (men det fanns det), hälsar inte när man möter dem och deras viktigaste princip är att man backar in...

Gladast var nog den man som i morse satt inne i receptionen när jag kom in fem minuter för tidigt och på min fråga om det var stängt? svarade JA! Haha! De verkar tycka att vi är till för dem - och jag som alltid trott att kunden var viktigast i alla serviceyrken... Nåja, vi sköter oss själva och den ligger centralt så det är bara att gilla läget. 


Därborta bor vi! Läget är fint och det finns en udde utanför där vi vandrade runt.


Tärnorna ute på udden utanför var lika trevliga som personalen - men hade nog sina skäl med bon att bevaka.


Skönt då att sätta sig på en sten och titta på vattnet...


...det blir som ett konstverk. 
 

Och så stenarna då. Ovanliga och vackra!


En gubbe?


Och en till!


Fårskalle?


Dödskalle? Ja, jag har ju livlig fantasi...

Idag har vi solat lite, cyklat lite, handlat och lagat middag. Mer behöver man inte åstadkomma en semesterdag.

Ja, åsså har vi förstås skrattat! Här skulle jag visa upp dagens varma laxsallad och höll på att tippa ut den... Haha! Det blev i alla fall sjukt gott med massor av grönsaker och halloumiost. 
 
Nu har matchen mellan Belgien och Brasilien börjat och imorrn är det dags för Sverige! Vi ska cykla in till stan för att se om den visas på storbild på torget - där de tydligen visade åttondelsfinalen. Ja, vi frågade i receptionen men de hade självklart ingen aning... Haha! Nu håller vi alla tummar och tår!