Tung helg?

Det blev en riktig slapparhelg - men jag vet inte om jag helt gillar det... Haha! Joo, det är skönt att vara ledig men jag mår nog bäst när jag åstadkommit något lite i alla fall. Men räknar jag in promenaderna så känner jag mig nöjd. Det blev fyra kilometer med maken idag och han är en bra "dragare". Bara att hänga på i det raska tempot...


Testade också en ny råvara igår; Torsktunga! Ja, det är väl inte tungan men väl underkäkens kött på skrejtorsken. 

Jag köpte ett par kilo när jag beställde fisk senast och det var en intressant styckningsdetalj. Kul att man tar tillvara på så mycket av fisken och roligt att testa något nytt. Det var dock en hel del hinnor att putsa bort och då återstår två smala bitar som jag saltade på en stund och sedan panerade och smörstekte.

God smak men lite märklig konsistens. Snabbfräste grönsaker med lantbuljong och crème fraiche och det fick fungera som sås och tillbehör. Helt OK men personligen tycker jag nog att torskryggen är en större delikatess. Nästa gång tror jag att jag gör en en asiatisk rätt av dem. Kanske en förrätt? Ja, jag får återkomma.


Trevligt sällskap på promenaden idag när vi mötte tre tjejer som var ute och red. Och sedan har det varit en rolig OS-dag. Om man inte gör så mycket själv kan man ju se andra röra på sig... 


Foto: Bildbyrån/TT Nyhetsbyrån

Charlotte Kallas guld igår var en höjdare och dagens Skiathlon med trippelnorskt en prestation utöver det vanliga. Att gå ut sist efter ett fall och sedan vinna tillhör väl ovanligheterna - men det fixade Simen Hegstad Krüger. Sändningstiderna från Sydkorea är kanske inte helt i min smak men vill man ha sovmorgon får man se sammandrag - och dagens skidskytte.
 
Nu blir det lite småjobb och sedan lagar vi fisk även idag. Men det blir inga tunga grejor... Ha en fin kväll!