Rökfri kalasdag!

Idag har vi firat maken här hemma! Han fyller ju år till helgen men kommer att undanbe sig och vara bortrest så ni kan glömma uppvaktning. Den egna familjen vill han i alla fall inte ignorera så vi bjöd hem dem på kalas redan idag.


Här kommer lillasyster Berith med en spännande blomma.


Och här sitter våra mammor och väntar på tårtan.


Vackra blommor som inte behöver så mycket vatten - passar min man perfekt. Han fick också presentkort på skidutrustning så snart ser jag väl knappt röken av honom... Haha!


Stora kramar av mamma Sonja!


Och fin bild tillsammans.


Och en fin med pappa Sture. Så roligt att ni alla kom idag!

Och när alla åkt hem och mamma blivit hemskjutsad så tog vi igen oss en stund i soffan tills det plingade på dörren igen och då kommer syrran med familj! De hade hämtat dumplings så det blev en paus från tårtätandet - åtminstone tills vi ätit klart... 


Supersmarrigt! My och Max hade valt mat och blev väldigt nöjda. 


Mer fina blommor och maken hälsar och tackar för besök, presenter och uppvaktning! 

Nu funderar ni kanske på rubriken och det rökfria inslaget i det här blogginlägget och det kommer här. Syrran satt och bläddrade i våra gamla fotoalbum och det ÄR roligt med pappersbilder. Kul att sitta tillsammans och blicka tillbaka! Inser att jag varit väldigt smal en gång i tiden - och förmodligen inte var nöjd då heller... haha! Därför är det skönt att konstatera att jag idag är mycket mer tillfreds med mig själv - och dessutom helt rökfri.


2000 var det dock många som rökte på den här trippen till Mallis! Vi var rätt snygga men allt var inte bättre förr - eller vad säger ni Carina och Marika? Senare på hösten skulle jag i alla fall inte vara bara solbränd utan också utbränd samt få en KOL-diagnos... Det är tur att man inte vet allt i förväg.

Nu ska jag inte bli sentimental. Alla årstider i livet är fantastiska och det är ju dessa skeden tillsammans som blir själva livet! Jag vill i alla fall inte vara utan något - det är upplevelserna som gjort mig till den jag är idag! Nu väntar en fullspäckad vecka och nästa helg är det show i Umeå igen.

Ser fram emot att få spela med mina coola, och givetvis rökfria, kollegor Tobias och Lina igen!

Tack för i helgen alla fina! Nu ska jag se sista avsnittet av Bron och sova gott. Synes!