On tour!

Hemma igen efter finfina turnédagar med Profilteatern i Lycksele och Boliden! Riktigt roligt att börja om med vår mordgåta igen och supertrevliga möten med fin publik på båda orterna. 
 

Oändligt vackert vinterväder även om jag inte är så förtjust i att färdas efter vintervägar inåt landet. 


Halkigt som tusan men fint!


Körde sakta då vägarna också var spåriga - och kände mig tacksam när jag äntligen närmade mig Lycksele.


Bästa gänget kom från Umeå och här är vi samlade på hotellet! 


Första föreställningen spelade vi i den stora kåtan på Ansia och här laddar Janne med att förbereda sig. Han har en viktig roll och är en klippa! 


Lina är en hjältinna både på scenen och privat!


Och Tobias en superhjälte på många sätt!


Det blev en fin kväll med bra publik och så rutinerade medspelare - och efter frukost och sovmorgon hann jag med en härlig promenad i det kyliga vädret.


I Lycksele finns också motionsleder på älven. Fint!

Efter en sväng på stan tillsammans styrde vi kosan mot Boliden och lördagens föreställning.


Teaterföreningen och Folkets Hus hade fixat allt så fint och bjöd på kalasfika!


Kan man bli annat än glad?


Janne lyckades göra värsta dagobertmackan!
 

Och jag var som vanligt klar först av alla...

Ja, jag gillar att ladda upp i god tid och det blev en kalaskväll där arrangörerna fixat god mat och service på ett lysande sätt. Stort Tack! Skönt var det också att landa hemma i den egna sängen!
 

Idag var det alldeles ljuvligt ute även om det var kallt och vi gick en långpromenad där jag (som vanligt?) fick notera en kilometer kortare väg än maken... Jag fattar ingenting men det kanske är min telefon som talar om för mig att jag borde motionera ännu mer? Haha!


Vackert när vi närmade oss Alhem!


Solen är ju bara för härlig! Allt blir vackert!


Maken besteg ett berg och jag tog en dålig bild där jag missade att ta med hela kullen... 

En härlig prommis!
 
I afton har vi haft Peter och Sara och Kågis på middag och det var så kul att ses och surra ikapp! Tanken var att vår fina skådiskompis Suss skulle ha kommit och hälsat på från Luleå men hon hade otur att bli matförgiftad på Clarion i fredags... Det var ju för trist men vi hoppas och tror att vi får rå om henne en annan helg istället. 

Trevlig fortsättning på helgen och morgondagen! :)