Gott slut!

Promenerar och motionscyklar och försöker hålla mig igång - men julgodiset är tyvärr inte helt uppätet ännu. Frestelserna ligger med andra ord och ruvar tills jag sätter mig i soffan på kvällen... Då hoppar de fram! Haha!
 
Nej, jag är inte så nitisk och kommer garanterat inte att vara det ikväll heller då det är nyårsafton (ett gott slut...) och vi ser fram emot att fira med bästa vännerna! 
 
Nyårslöftet det här året var att motionera varje dag och det har jag nästan hållit. Operationen av foten är ju giltigt förfall men jag snittar i alla fall 6,7 km/dag 2018 och det är helt OK. Ska jag slå detta under 2019? Kanske.

I förrgår firade vi finaste Oskar som fyllde 30 år! Oj, vad tiden springer iväg... Att få barn är ju det mest fantastiska som hänt och vi är så glada över båda våra älskade ungar som numera är fina vuxna. Han blev ju uppvaktad här hemma då han och kompisen Adam firar med att vara på resa i Vietnam:
 

Här fick vi en hälsning från resenärerna och de ser ut att trivas i myllret! De är också betydligt bättre än undertecknad på att hitta roliga bakgrunder till sina selfies... Önskar er en fantastisk resa och längtar naturligtvis efter att ni också ska komma tillbaka!

Emilia har fått besök från Göteborg så vi har haft gott om ungdomar här hemma. Myyyys! De är nu i Gällivare för att fira nyår och jag har jobbat ett par dagar. Nu finns ett första utkast färdigt till föreställningen "Tillsammans" som vi ska spela 1 februari och arrangera som välgörenhetskonsert tillsammans med Rotary. Det blir ju 2xTillsammans va? Skynda att boka biljetter: Biljetter Ni kan också prata med någon vän som är med i Rotary eller eller ringa Turisbyrån på 0910-45 25 15. Kommer att bli en riktigt magisk kväll! 

Åkte också förbi mamma och hälsade på. Hennes humör varierar en aning och hon skulle nog helst vilja ha sällskap varje dag. Hon ringde i förrgår och var så lycklig över julklapparna men igår hade det gått över och hon skulle ingenting ha... Ja, man får ta det med en nypa salt och istället peppa henne att vara glad över att hon är så förvånansvärt pigg. 

När jag sedan gick en sväng på Maxi för att handla mat möter jag det sötaste nytillskottet i vår familj! Mammas första barnbarnsbarn Allison var ute i vagnen tillsammans med mamma Rebecka, mormor Eva och moster Martina. Vilken härlig och fin kvartett!
 

Allison blev lite rädd för morfars högljudda syster men jag fick i alla fall knäppa en bild. Så roligt att jag fick se er alla live!
 
Nu önskar jag er alla ett fantastiskt slut på det här året och ett ännu bättre 2019! Nu blir det motionscykling igen... :)