Tillbaka i rutan!

När hösten börjat går dagarna alldeles rasande fort och i måndags blev det till att städa, tvätta och besikta bilen. Noll hål! Nu får den gå ett tag till. Jag har naturligtvis jobbat och förberett kommande uppdrag, passat på att torka fönster, tvättat och läst mina aktuella böcker igen. 

I onsdags var det nämligen dags att banda mitt första Go'kväll för säsongen. Så roligt att träffa alla fina på SVT i Umeå! Programmet kommer att sändas tisdag 28 augusti så då får ni ta plats i soffan. Ibland krockar programmen i studion och då får man banda innan, men man spelar in som en direktsändning så det gäller att hålla tungan rätt i mun i alla fall.
 

Man blir bortskämd i sminket - en härlig lyx!


Fräscht i studion!
 

Här bättrar Heidi på sminket på en av gästerna - och Beppe busar...

Jag och Göran hade med oss fina lästips och det var kul att ses. Ja, ni ser ju hur glad jag ser ut. Ler man mer än mig så ler man väl ihjäl sig... Haha!

Tyvärr regnade det hela vägen hem så min bil fick vara ren i ungefääääääär... en dag. Ganska typiskt. Men när den ändå var skitig lyckades jag locka med mig maken imorse på en utfärd i skogen. Och vi hade tur...

Gul tur... Såååå härligt! Jag blir verkligen alldeles lycklig av att hitta gula kantareller. Älskar dem!

Så det fick bli rensning på förmiddagen innan jag kunde fortsätta. Och ikväll blev det kantarellsoppa till middag. Det är inte fy skam en torsdag!
 
Har varit till mamma en sväng (hon var sjuuuuk igår kväll och idag svarade hon inte i telefonen... smart... då kommer jag som ett skott... haha!). Nu var hon dock pigg och glad igen så efter att ha tagit hand om hennes räkningar har jag fixat eget pappersarbete, svarat på mail och gjort undan det som legat på hög så att jag kan sätta mig och se sista delen av Secret City - en riktigt spännande serie på Netflix! Ha det bäst alla fina! :)