Familj, släkt och vänner!


Summerar helgen, men måste bara börja med denna bild av Emilia och hennes kompis Maggan - fina, lyckliga och glada tillsammans under festivalen "Way Out West"! All heder åt Belinda som tog bilden. Jag blir varm i hjärtat av att se er finingar!

Den här veckan har jag väl inte bloggat ihjäl mig och jag ser att jag missat att ta med ännu en stjärna. Förra lördagen när vi efter middagen precis satt på kaffet så mullrade det till på uppfarten och där stod:


Urban och Helena i den här nya leksaken! Det är en Dodge Challanger och samtidigt ett lysande exempel på att man blir lycklig av att unna sig det man längtar efter medan man lever. Bra där! Dessutom var det väldigt roligt att få spontant besök och hinna surra bort en kväll!

Annars har det varit jobb och långsam återgång till träning då läkaren tyckte att jag skulle köra för fullt fr o m helgen och känna efter hur det känns. Det är bättre i foten men ännu inte bra. Men jag kämpar på. Rotarymöte i fredags och förberedelser inför kommande inslag i SVT (sändning 28/8), mat och mys i uterummet!


Igår hade jag det stora nöjet att få åka till mamma och serva lite när broder Rolands barn kom på besök!


Linnéa är numera förlovad med Jan-Mikael och de bor till vardags i Limhamn. Nu var de uppe under helgen och då vill alla träffas!


Här är glada farmorn tillsammans med Jan-Mikael, Linnéa, Gabriellah, Pim och Roland. En bunt fina ungar!


Ja, jag fick också vara med på ett hörn även om jag mest tillhör serveringen... Haha! Jag kunde inte stanna så länge men fixade och diskade undan. När de åkt ringde mamma och berättade hur duktiga alla varit på att hjälpa till. Mina insatser tar hon för givet men det är som det är.

Hur som helst ilade jag hem för att hinna handla och ta emot nästa finbesök:


Max och My som kom för att barnvakta mig under lördagen. Ja, jag har förmodligen roligast... Haha! Vi spelade Yatzy i husbilen och Max slog oss med råge.


Sedan fixade vi mat! My hjälpte mig att göra biffar och Max fixade melonsalladen. Det är skönt att hinna softa lite och prata om allt som händer.


My som var lite trött efter översovningskompis och fotbollsmatch fick tagga ned i sovrummet med lite film på paddan. 

Och hur blev maten då?


Tummen upp för melonsalladen!


Och tummen upp för älgfärsbiffarna! 

Sedan åkte vi hem till deras hus, åt godis och tittade på film innan det var dags för två trötta finingar att lägga sig. Det ääääär otroligt mysigt att läsa saga och kramas - och vips hade de somnat.


Ja, det blev en trio i storsängen då katten Axel också ville vara med... fint! Tack för en mysig kväll!

Idag har jag sovit lite längre och hunnit med en promenad med en uns löpning bara för att testa lite. 


Sedan åkte vi med Per-Erik och Marika till familjens stuga i Mjödvattnet. Som ett vykort! 


Nu har det röjts, fixats, donats och blivit ett jättefint ställe! Så roligt att få komma till er och tack för grillade burgare och go´fika! 

Vi åkte tillbaka via barnbarnet Ines och hennes pappa Victor. Roligt att få träffa söta Ines och roligt också att också bekanta sig med vårt nytillskott:
 

Vår nya kisse Sigge! Eller kanske Sixten? Jag har svårt att bestämma mig angående namnet men Ines tyckte att Sigge var lättare att säga. 


En stilig kille som jag tror kommer att passa finfint hos oss!


Han kommer att hämtas om två veckor och det ska bli urmysigt att ha katt igen! 

När vi åkte kurade han ihop sig med hunden Leia och jag får väl börja ligga på golvet så att han får någon att mysa med...

Fin dag, fin helg, fina vänner och fin familj. Så roligt att träffa er allihopa! Nu taggar jag ned i soffan och gör ingenting som en skön avslutning på helgen.