Salt- och Knarrholmen!

Dagarna går fort när man har roligt och den här veckan i Göteborg är snart över... Känns ju lite ledsamt att åka härifrån men vi har haft det toppen! Igår gick vi på stan (ovanligt för min del att vänta fyra dagar innan jag shoppade men det känns som om vi har så mycket annat roligt att göra). Dessutom har jag ju (nästan) allt... Haha!


I onsdags åkte vi ut till Saltholmen och hade en underbar dag med picknick vid havet!


Bättre utsikt än så här kan vi inte ha! Härligt att Emilia kunde vara lite ledig och hänga med oss.


Inte lika fin utsikt med mamman i förgrunden  men ni ser ju läget i alla fall.


Efter ett par timmar flyttade vi på oss och fick en egen strand. Skönt att också få bada!


Jag skulle ju i vanlig ordning försöka ta en selfie men den vackra bakgrunden och här fick jag med både vattnet och Emilia - annars är det ju alltid spännande när maken är med: 


Det kan sluta med en fot som sticker upp ur håret...


...eller varför inte ett helt ben... Haha! Han är lite crazy!


På aftonen tog vi en båttur ut till Knarrholmen där Emilia bokat bord för middag.


Full fart!


Och restaurangen var det första man såg när vi klev av båten. Fint läge!


Det är ingen stor ö men här finns en del stugor och den utmärkta restaurangen. Den var nog tänkt som rekreationsområde när den skänktes bort. Fint då den också ligger bara 10 minuters båttur från Saltholmen.


Vi tog en prommis och kikade på utsikten tills det var dags att inta bordet.


Helt underbar löjromsvariation till förrätt!


Och maken tog fiskgrytan till varmrätt. Den var magisk! Jag tog en sallad med ankbröst men den var kanske inte lika häpnadsväckande.


När solen började gå ned blev det dock rätt kyligt (jaaa, faktiskt!) ute på terassen.

Jag kom i samspråk med Peter Apelgren som skulle köra lite stand-up med bandet i restaurangen på nedre plan. Jaaaa, jag kan aldrig hålla tyst och har heller ingen farstu - men han var väldigt trevlig så vi surrade en stund och han lånade sedan spontant ut sin jacka till en frusen Emilia. Generöst! Han tog inte ens igen plånboken från fickan och tyckte att vi skulle komma ner och lyssna trots att det var abonnerat. "Säg att ni är min släkt!" Haha!


Han är avslappnad, småfnissig och väldigt rolig så vi fick en härlig avslutning på kvällen! Stort Tack! Gillade också att de spontanavslutade med "Bumbibjörnarna"... Vilken allsång! Haha!

Sedan återstod bara hemresan i den vackra kvällen! Båt + spårvagn + cykel innan vi var hemma och kunde avrunda en riktigt fin dag!

Ikväll är det så sista natten med gänget och tillsammans med Emilia och hennes kompis Belinda ska vi gå på konsert med G.E.S. som spelar på Bananpiren. Hittills har Göteborg levererat på topp och med dessa kompletta musiker kan det bara bli en fantastisk kväll! Ja, jag SKA sjunga med! HÖGT! Haha!