Jobbvecka!

Sitter i uterummet och jobbar medan regnet smattrar på taket. Det är lite skönt det också! Ja, jag ääääälskar ju solen och vill aldrig klaga men regnet behövs. Kanske kan vi också börja grilla igen vad det lider? 
 

Tillbaka i selen men börjar med att tacka maken för en riktigt fin semester med härliga dagar!
 

Vi avrundade semestern i söndags med ett sista stopp i Söderhamn där vi bodde på ställplatsen i Sandarna Båtklubb där det är riktigt fint. Morgonkaffe i stillhet...

Sedan körde vi hem med ett kort stopp på IKEA i Sundsvall. Man vill ju alltid kolla in eventuella nyheter och vi hittade faktiskt ett par riktigt snygga saker:


Wow! Lite väl dyra men i fin design!

Ja, vi blev lite förvånade över att stöta på Urban och Helena men de var på väg söderut och hade också lunchpaus. Kul att ses en stund! Dessutom firade jag åtta nyktra år och fick göra det med en morotskaka. Gött!

Måndag och tisdag har jag försökt komma ifatt med pappersarbete och sedan var det bara att plugga på texten till "Lyckligare nu" då jag och Kågis skulle spela i Kusmark i onsdags.


Glad och laddad till tänderna (som en bredkäftad groda... jag, alltså) tillsammans med spjuvern Mattias!

Jag var lite orolig över om det skulle komma folk men det blev fullsatt i församlingshemmet och jättefin stämning under vår föreställning nr 81! Stort tack till alla som kom!

Igår hade maken fyllt släpen och vi kunde åka till soptippen med ett lass. Vi åker dit då och då men jag tycker att vi har lika mycket saker kvar... Fattar inte hur det går till... Haha!

Sedan blev det 4-årskalas i Skelleftehamn. I söndags blev Anna och Josés tvillingar ett år äldre och jag hade givetvis köpt en present som säkert blir otroligt tröttsam i längden - för föräldrarna alltså...


En pianomatta man kan spela på!


Det blev många melodier...


Och även en del flossande! Nån' gång ska jag väl också lära mig det där...


De har byggt altan och uterum och det blev så otroligt fint! Dessutom bjöds det på blåbärspaj och egna tomater. 


Leo blev lite trött på mitt fotograferande...


Alma också! Ja, de reagerar helt naturligt. Jag tror att det är fler som vill räcka ut tungan åt mig när jag tar fram kameran. Haha!


I det fina växthuset var det bra tillväxt och tomaterna smakade underbart! Härligt att ha ett så här fint godisförråd. Tusen tack för smarrigt fika och goa' kramar!

Idag har jag hälsat på mamma en sväng och hunnit med ett Rotarymöte på Golfklubben där Tobbe Johansson berätta om verksamheten. Trevligt! Nu ska jag snart avrunda dagen och göra lite surdespizza...