It's raining again - men jag bokar in föreställningar!

Det blev en blöt fredag... Nej, jag klagar inte. Regnet behövs nog men man glömmer snabbt bort att det varit så där sjukt varmt hela sommaren. Nu blev det till att starta värmepumpen igen och ta på kappan när jag skulle åka på lunch.
 

Så här blött är det ju kanske inte... Haha!  Den här bilden togs i somras när jag passerade bakom ett vattenfall vid Vedabron.

I eftermiddag höll jag mig inomhus när det började vräka ned...

Har gjort bort lite pappersjobb idag och kommer att sitta även i helgen eftersom vi ska åka söderut några dagar. Ska planera ett event där fler är inblandade och då får man ha framförhållning. Lunchen idag spenderas på Scandic med övriga medlemmar i vår Rotaryklubb. Vi fick utomordentligt föredrag från Metsos Camilla Ulander och...


...Lars Skoog som här berättar om en del av deras produkter - bl a infodringar i gummi och konstruktion av  lastflaket på bilden. För att vi skulle förstå att den rymmer ca 350 ton(!) jämförde han storleken med en människa. Hade vi stått vid bilen, som transporterar sten från gruvan, hade vi haft näsan i hjulets centrum... It's a big, big world! Stort tack!

Jag tycker att föredragen på våra Rotarymöten är väldigt intressanta och vi får massor med kunskap om andra verksamheter när vi ses. Dessutom jobbar ju Rotary globalt bl a med att utrota Polio och det känns bra att vara med och göra gott.

Mellan varven har jag också hunnit boka in fler roliga föreställningar! Att se och uppleva alltså. Man kan ju inte bara ge av sig själv - det gäller att också fylla på med ny input:
 
Pop & Rock 6 oktober 2018. Ulf Wadenbrandt med artister återkommer i höst igen till Nordanåteatern tillsammans med Skellefteås utomordentliga symfoniorkester. Denna gång med Bröderna Rongedal och temat är Simply British. Det kommer att bli magiskt!
Biljetter bokar ni på Turistbyrån i Skellefteå eller här: https://www.ticketmaster.se/event/simply-british-biljetter/510213
 
Dessutom ska vi åka till Luleå och gå på premiär 11 oktober när Matti Alkberg intar scenen på Norrbottensteatern:
 

Alla är sämst är en två timmar lång musikföreställning av och med Mattias Alkberg där musiken från 15 år som soloartist löper som en röd tråd. Älskar titeln och ser verkligen fram emot att se och lyssna till Oskars favorit!
Läs mer på: https://norrbottensteatern.se/utbud/450--alla-ar-samst

Redan i september ska jag åka ner till Umeå för att spela fler föreställningar av Räkna med mord tillsammans med Profilteatern på Elite Hotel Mimer. Boka in en hotellweekend vetja? Hela våren var utsåld och det är en väldigt rolig show!

Föreställningen spelas under en trerättersmiddag och avslutas med att du och dina bordsgrannar själva får vara med och lista ut vad som egentligen hänt.
Speldagarna för hösten hittar ni här: http://profilteatern.se/forestallning/rakna-med-mord/
 
Och den som vill arrangera en föreställning i Skellefteå får gärna kontakta mig! Lämna en kommentar så hör jag av mig. Vi har pratat lite med Statt men inte bokat in något ännu. Kanske ska vi komma och spela hos er?
 
Mina kollegor på Profil är just nu i Skottland och spelar Let's inherit the earth. Tillsammans med skotska Dogstar Theatre Company har de gjort en humoristisk och absurd föreställning där klimatvetenskap och verklighet skruvas till bristningsgränsen. De har fått fantastiska recensioner och nu är biljetter bokade i Luleå 14 november! Spännande!
Läs mer på: http://profilteatern.se/forestallning/lets-inherit-the-earth/
 
Dessutom ska Lyckligare nu spelas i Öjebyn 17 oktober under Piteås Sober October och det ser jag verkligen fram emot. Det blir lite föreställningar då och då och vårt 100:e show har jag lovat att spela i Hjoggböle. Kanske blir det till våren?

Räknar jag in TV-uppdrag och företagsevent så tror jag att hösten rullar på nu. Men det gäller att boka in roliga saker så att man själv också får bli underhållen. Jag är ju genuint nyfiken på det mesta så jag vill verkligen fylla på för att utvecklas.
 
8 december 19.00 är ni välkomna på Nordanåteatern igen då jag samlar vännerna för en ny årskrönika i Tillsammans! Biljetterna är inte släppta ännu men jag återkommer. 
 
Ja, det var inte meningen att rabbla upp allt men det ena gav det andra, regnet faller, orden trängs och jag bara bubblar ur mig... Men nu är det dags för lite fredagsmys! Ha en fin helg alla!