Snille och smak...

Även om man själv tycker att man ibland inte håller måttet eller är självkritisk över sina egna prestationer så går ingenting upp mot gubbarna i Akademien som kan trampa över hur många kvinnolik som helst utan att blinka... Jag tycker att man kan avsätta hela bunten - utom Per Wästberg - och starta om på ny kula. 
 
Snille och smak går med andra ord inte upp mot sunt bondförnuft. Inbillar mig att det senare skulle hindrat många från att göra dumheter från första början. Nåja, nog om detta. Det är helg och bättre att försöka glädjas åt det som är positivt.
 
Livet rullar på och i tisdags var det dags för ännu en go' kväll på SVT!
 

Här är jag flankerad av Pelle, Beppe, Gunnel och författaren Susanne Boll. Ett härligt gäng som gjorde fina insatser!

På tisdag är det dags för vårens sista bokinsats så det är bara att ladda om! Det gör jag ju bäst med mina dagliga promenader. Jodå, det håller i sig och nu har jag sedan länge passerat frågan "Ska jag ta en prommis idag?" och ersatt den med "När ska jag promenera idag då?" Det känns magiskt bra!
 

Igår kom jag tillbaka efter att också försökt springa en del av sträckan. Det gick väl ungefär lika bra som förr - d v s sakta... Haha! Men det kommer att gå bättre och bättre!
 

Solen hjälper till och jag har verkligen laddat med D-vitamin den här våren!


Det tror jag att målvakten i Skellefteå AIK också gjort och igår blev semifinalserien klar mycket tack vare den fantastiska Ortio! Vilken kille! Nu ser vi med spänning fram emot en finalserie mot Växjö.

Idag har jag promenerat runt broarna med finaste Mia Sommar och det blev en härlig runda med mycket prat och en kopp kaffe som avslutning. Skönt och kul att ses!

Imorrn ska jag vara med på Dialektduellen på Nordanå, söndag 15/4 kl 13.00, och jag sitter nu och klurar på vad jag ska prata om. Det är tur att en kvinna i grön klänning hjälper mig att komma igång. Hon säger själv att hon har enormt mycket snille och smak. OCH väldigt mycket sunt bondförnuft... Haha!