Det rullar på!

Dagarna och veckorna rullar på med en rasande fart. Den här perioden på året - när solen skiner och snön fortfarande täcker allt som borde göras utomhus - är bara för magisk! Nu är ju solen rätt obarmhärtig mot mina skitiga fönster - men när på dagen de ser som värst ut så går jag bara... ut! Haha!
 

I tisdags gjorde jag min sista insats som boktipsare i Go'kväll den här våren. Programmet gör uppehåll under sommaren men jag hoppas få vara med och leka även till hösten!


I tisdags fick jag jobba tillsammans med Pia Herrera och Agneta Norrgård!


Med i programmet var också träningsgurun Sofia Åhman och gästen Sanna Tervonen som även hon är nykter alkoholist. Hejja dig! För er som missat programmet kommer länken här: Go'kväll 17 april 2018

Den här gången hade vi bandat programmet vilket var tur då jag själv skulle spela 78:e föreställningen av "Lyckligare nu" på Profilteatern. Svårt att vara på två ställen samtidigt även om båda ligger i Umeå... Det blev i alla fall en kanonkväll med ett trettiotal entusiastiska människor i publiken! Så kul!


Mer publik var det i söndags då Dialektduellen fick avsluta Berättarfestivalen. Fullsatt och överfullt på Nordanå när Robban Tedestedt ledde det här härliga gänget från både norra och södra länsdelen. Jätteroligt!

Ja, jag hoppar lite hit och dit när det gäller dagar men det gör ingenting. Det är ju jag som bestämmer... Haha! Nu återstår ett par dagars jobb och igår träffade jag mina kära kollegor Pär och Jögga för att fortsätta planera ett kommande event.


Vi ses gärna på Society Café och deras "Sticky Toffee Cake" är bara to die for... Urgott! Det är tur att jag promenerar varje dag då jag ibland (läs; ofta...) har svårt att motstå frestelser...

Igår fick jag också besök av Åsa Ivarsdotter och det var så kul att ses och prata ikapp. Länge sedan vi sågs då våra liv tagit lite olika vägar - men roligt att skratta tillsammans igen!

Ikväll är det dags för final nr 2 och efter att ha hört förra (lägg)matchen i radio på väg hem från Umeå så sitter jag nu bänkad ikväll framför TV:n. Håller tummarna!

Men först en del jobb! Ha det fint i solen alla! :)